Yazar "Aydoğdu, Mustafa" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Teknolojik Pedagojik Alan Bilgilerinin Etkinlik Kuramına Göre İncelenmesi(Trakya Üniversitesi, 2019) Gencosman, Tuna; Aydoğdu, Mustafa; Doğru, MustafaThemain aim of this research is to determine the efficiency of the TechnologicalPedagogical Content Knowledge (TPCK) of science teachers working in publicschools. For this purpose case study which is one of the qualitative researchpatterns, was used. The study was conducted with eight science teachers whowere selected from public schools by purposeful sampling method. For analyzingthe qualitative data descriptive analysis and content analysis were usedtogether with constant comparative method. According to the results obtainedfrom research findings it was determined that teachers use technology andteaching applications during their individual teaching processes according todifferent subject fields, for different purposes and therefore demonstrateperformance at various levels. The results related with factors effecting TPCKusages of science teachers in teaching process environments were presented indetail by handling elements of activity system created depending on activitytheory.Öğe Ortaokul Öğrencileri İçin Sürdürülebilir Yaşama Yönelik Farkındalık Ölçeğinin Geliştirilmesi(Trakya Üniversitesi, 2020) Akgül, Fahriye Ayça; Aydoğdu, MustafaSürdürülebilir kalkınmanın birbiriyle karşılıklıetkileşimde olan toplumsal, ekonomik ve çevresel olmak üzere üç boyutu vardır. Sonyıllarda sürdürülebilir kalkınma eğitimi, araştırmalarda ve öğretimprogramlarında önem yer tutmaya başlamıştır. Türkiye’de sürdürülebilirkalkınmaya yönelik eğitime, öğretmenlik lisans programlarında ve ilköğretim fenbilimleri dersi öğretim programlarında önemli yer verilmektedir. Mevcutçalışmada, ortaokul 8. sınıf öğrencilerin sürdürülebilir kalkınma konusunailişkin farkındalıklarını belirlemek üzere çevresel, ekonomik ve toplumsalboyutları olan “Sürdürülebilir Yaşama Yönelik Farkındalık Ölçeği” (SYYFÖ)geliştirilmesi amaçlanmıştır. SYYFÖ’nin maddelerinin yazımında; alan yazınincelenmesi ve uzman görüşlerinden yararlanılmış ve güvenirlik ve geçerlikanalizleri için 319 öğrenciden veri toplanmıştır. Güvenirlik ve geçerlikanalizleri için betimsel analizler, madde analizi, açımlayıcı ve doğrulayıcıfaktör analizi, iç tutarlılık katsayısı Croanbach Alfa hesaplanmıştır. Sonuç olarak,araştırmacı tarafından geliştirilen SYYFÖ üçlü likert tipinde hazırlanmış olup,20 madde içermektedir. SYYFÖ’nin yapısı; çevre boyutu 7 maddeden, ekonomiboyutu 5 maddeden ve toplumsal boyutu 8 maddeden oluşturulmuştur. SYYFÖ,öğretmenlerin derslerinde kullanabileceği bir araç olmasının yanı sıra, ileridesürdürülebilir yaşama yönelik farkındalık üzerine yapılacak araştırmalara katkısağlayabilir.