Diğer Yayınlar Koleksiyonu

Bu koleksiyon için kalıcı URI

Güncel Gönderiler

Listeleniyor 1 - 7 / 7
  • Öğe
    Edebiyatımızda çingeneler mahallede cümbüş
    (Trakya Üniversitesi, 2021) Günday, Çisem Berçin
    “Çingene” teması, bugüne değin sosyoloji ve antropoloji bilim dalları içerisinde incelenegelmiştir. Ancak Türk edebiyatı penceresinden bakıldığında “Edebiyatımızda Çingeneler” adı eser akademik edebiyat ortamına yeni bir bakış kazandırmıştır. “Çingene” tabiri, sosyolojik ve antropolojik çalışmalarda da kendine bir yer bulduğu için bu disiplinlerarası bir çalışma olarak görülebilir. Yazar, bu çalışmasında Çingeneleri roman ve hikâye türleri üzerinden inceleme sınırlamasına giderken tarih ya da dönem hususunda hiçbir sınırlamaya gitmemiştir. Sadece inceleyeceği eser sayısı hususunda bir sınırlamaya gittiğini söyleyen yazar, gözden kaçırdığı, ulaşamadığı veya çeşitli sebeplerden bu çalışmaya dâhil edemediği hikâye ve romanların eksikliğinden bahsederek kitabının göreceği ilgi doğrultusunda yeni baskıları geldikçe bu eksikliğin giderileceği haberini verir.
  • Öğe
    Türkiye’deki Dezavantajlı Grupların ve Roman Vatandaşların Eğitimi Hakkında Yapılan Çalışmaların Analizi/İncelenmesi
    (Trakya Üniversitesi, 2021) Çağlayan, Ebru
    Bu çalışmada Türkiye’de dezavantajlı grupların ve bu grupta yer alan Roman öğrencilerin eğitimlerinin hangi boyutlarıyla incelendiğini belirlenmek amacıyla ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayımlanan 2010-2020 yılları arasındaki dezavantajlı öğrencilerin eğitimlerini ve Romanların eğitimlerini konu alan 15 çalışma incelenmiştir. Bu çalışmalar dezavantajlı öğrencilerin eğitimlerini ve yalnızca Roman öğrencilerin eğitimini konu alan çalışmalar olarak gruplandırılarak araştırmaların amacı ve bulguları odağında gözden geçirilmiştir. Nitel desende yürütülen araştırmada, çalışmalar doküman analizi kullanılarak incelenmiştir. Araştırma sonuçların göre; çalışmalarda en fazla nitel yöntem tercih edilmiştir ve bu çalışmalar en çok öğrencilerle yapılmıştır. İncelenen çalışmaların çoğunluğunun akademik başarı, okula devam etme, dezavantajlı ve roman öğrencilerin eğitim sistemi içinde yaşadıkları problemler odağında yürütüldüğü görülmüştür. Bu çalışmaya ek olarak dezavantajlı ve Roman öğrencilerin eğitimlerini konu alan yüksek lisans/ doktora tezlerinin analizi/incelenmesi yapılabilir.
  • Öğe
    Sağlık sektöründe hasta talebinin tahmini
    (Trakya Üniversitesi, 2021) Dedeoglu, Tugba; Çetin, Onur
    Sağlık sektörü hizmet sektörü içinde önemi artan sektörlerden birisidir. Sağlık sektörünün işletmecilik için önemi son yıllarda artmaktadır. Bu sektörde talebin öngörülmesi diğer sektörlere göre daha zor olduğundan tahminleme diğer sektörlerden daha karmaşıktır. Hasta talebinin tahmini personel çizelgeleme, stok maliyetleri ve diğer maliyetler gibi pek çok alanı ilgilendirmektedir. Talep tahmini ile ilgili geniş bir literatür olmasına rağmen, hasta tahmini ile ilgili çalışmalar sınırlıdır. Bu çalışmada özel bir hastanede hasta talep tahmini yapılması amaçlanmaktadır. Sadece ayaktan hasta tahmini değil, ameliyat sayıları ve yatan hasta sayıları da tahmin edilmeye çalışılmıştır. Ameliyat sayısı ayaktan hasta sayısı kullanılarak, yatan hasta sayısı talebi ise ameliyat talebi kullanılarak tahmin edilmeye çalışılmıştır. Çalışmada talep tahmini gerçekleştirmek için hareketli ortalama, üstel düzgünleştirme, Holt yöntemi, trend analizi ve regresyon analizi yöntemleri uygulanmıştır. Elde dilen sonuçlar hata ölçütlerine göre kıyaslanmıştır.
  • Öğe
    Bilgilendirme ve Etkileşimde Bulunmanın Normal Gelişim Gösteren Bireylerin Özel Gereksinimli Akranlarına Tutumlarına Etkisi
    (Trakya Üniversitesi, 2021) Selimoğlu, Halil; Fazlıoğlu, Yeşim; Selvi, Esra
    Bu araştırmada, bilgilendirme ve etkileşimde bulunmaetkinliklerinin, tipik gelişim gösteren (TGG) öğrencilerin özel gereksinimliakranlarına yönelen tutumları üzerine etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır.Öntest-sontest kontrol gruplu deneysel desenin kullanıldığı bu araştırma taramamodeli özellikleri de taşımaktadır. Araştırma, Edirne ilindeki bir ilkokulun 4.sınıf öğrencileriyle yürütülmüştür. Araştırmanın katılımcıları 10 yaşlarındaki25’i deney (21’i TGG 4’ü özel gereksinimli) ve 21’i kontrol (19’u TGG ve 2’siözel gereksinimli) grubu olmak üzere toplam 46 öğrencidir. Deney grubundakiöğrencilerle bilgilendirme ve etkileşimde bulunma etkinlikleri yapılmıştır.Araştırmada Liste Derecelendirme Ölçeği, Sosyal Kabul Ölçeği ve Kişisel BilgiFormu’yla toplanan veriler SPSS 20.0 paket programında analiz edilmiştir.Araştırma sonuçları, özel gereksinimli öğrencilerin sınıf içi tercih edilmepuanlarının TGG akranlarından daha düşük olduğu, TGG öğrencilerinbilgilendirmelerinin ve özel gereksinimli akranlarıyla etkileşimdebulunmalarının özel gereksinimli akranlarına yönelen sosyal kabulü arttırdığıyönündedir.
  • Öğe
    Türkiye’de 2012-2019 Yılları Arasında Alman Diline Yönelik Yapılmış Lisansüstü Çalışmaların Değerlendirilmesi
    (Trakya Üniversitesi, 2021) Tuğlu, Yıldırım; Göker, Nurullah
    Bu çalışmanın amacı Türkiye’deki üniversitelerin Alman Dili Eğitimi, Alman Dili Edebiyatı ve Mütercim Tercümanlık lisansüstü bölümlerinde 2012-2019 yılları arası yapılmış yüksek lisans ve doktora tezlerini alan ve çalışma yöntemleri bakımından incelemektir. Çalışmada kullanılan verilere YÖK tez veri tabanı üzerinden ulaşılmıştır. Çalışmada doküman inceleme modelinden yararlanılmıştır. Veriler SPSS24 programı ile analiz edilmiştir. Çalışma iki bölümden oluşmaktadır. Teori bölümünde çalışmaya yönelik giriş, amaç, yöntem, örnek evrem ve benzeri sorulara yer verilmiştir. Çalışmanın ikinci bölümünde ise uygulama kısmı yer almaktadır. Bu bölümde Türkiye'deki Alman Dili Eğitimi, Alman Dili ve Edebiyatı ve Mütercim Tercümanlık bölümlerinde yazılmış olan 141 adet yüksek lisans ve 49 doktora tezi olmak üzere toplamda 190 adet lisansüstü tez incelenmiştir. Tezler kendi aralarında doktora ve yüksek lisans türü olarak yazıldığı yıl, konu, çalışma biçimi ve üniversitelere göre dağılımları nicel olarak değerlendirilmiştir. Elde edilen sonuçlar doğrultusunda Alman diline yönelik yapılan çalışmaların çoğunun yüksek lisans tezlerinin oluşturduğu tespit edilmiştir. Bu durum ise farklı bakış açılarından değerlendirilmeye açıktır. Genel olarak yüksek lisans eğitimi alan öğrencilerin doktora öğrencilerine göre sayılarının çok daha fazla olduğu kanısına varılmıştır. Şüphesiz doktora programlarının yüksek lisans eğitimi veren kurumlara göre sayısal olarak daha az olduğu gerçeği de bu oranların oluşumunda şüphesiz etkili olmuştur. Başka bir bakış açısından doktora eğitim süresinin yüksek lisans eğitimine göre daha uzun sürmesi ve zorluğu karşımıza çıkan başka bir sonuçlar olmuştur. Araştırmadan elde edilen diğer bir sonuç ise ‘Alman Dili ve Edebiyatı’ bölümlerindeki lisansüstü çalışmaların sayı olarak ‘Alman Dili Eğitimi’ ve ‘Mütercim-Çevirmenlik’ bölümlerini geride bırakmasıdır. Almanca Öğretmenliği ve Mütercim-Tercümanlık bölümlerinin tarihçesinin Alman Dili ve Edebiyatları bölümlerine göre daha yeni olduğunu da unutmamak lazım. Bu noktada lisansüstü çalışmaların konu alanları incelendiğinde en çok çalışılan alanında ‘Edebiyat’ olduğu sonucu ortaya çıkmaktadır. Aynı sonuçlar bu doğrultuda kendini çalışmaların araştırma yöntemlerinde de göstermektedir. İncelenen çalışmaların çoğunluğunu betimsel çalışmalar (%76,8) oluşturmaktadır. Alman Dili Edebiyatı bölümünde Türkiye genelinde en çok çalışma (%24,8)‘ ile Hacettepe Üniversitesi’ne aittir. Alman Dili Eğitimi alanında ise ‘Gazi Üniversitesi’ (%19,2) ile ilk sırada yer almaktadır. Mütercim-Tercümanlık bölümünde yapılan lisansüstü çalışmaları ise her iki bölümün gerisinde kalmıştır. Çalışmaların yıllara göre dağılımında ise 2013 yılı (%19,5) ile ‘Alman Dili’ programlarında lisansüstü çalışmaların sayı olarak zirveye ulaştığı yıl olarak karşımıza çıkmaktadır. Araştırma sonunda Alman Dili programlarında daha fazla uygulamalı tezlere yer verilmesi, öğrenci merkezliliği ve disiplinler arası işbirliğinin tezlerde daha fazla çalışılması gerektiği önerilmiştir.
  • Öğe
    'Deutsch ist Spitze ' Almanca ders kitabı üzerine bir anket çalışması
    (Trakya Üniversitesi, 2016) Çarıkçı, Tuğba; Maden, Sevinç Sakarya
    Bu araştırmada 20 Almanca öğretmen adayına ve Almanca öğrenen 35 öğrenciye bir anket uygulanarak yıllarca Anadolu Liselerinde ikinci yabancı dil Almanca derslerinde okutulan Deutsch ist Spitze Almanca ders kitabını "Genel Görünüm", "Fiziksel Görünüm", "İçerik (Metin ve İçerik)", "Kelime, Cümle Bilgisi ve Dilbilgisi" ve son olarak da "Alıştırma ve Değerlendirmeler" bakımından değerlendirmeleri istenmiştir. Bu anketin uygulamasıyla Almanca öğretmen adaylarının ve Almanca öğrenen öğrencilerin Deutsch ist Spitze Almanca ders kitabından ne ölçüde memnun oldukları araştırılmış, kitabın eksik yönlerinin saptanması ve elde edilen verilerden hareketle eksikliklerin tamamlanması yönünde öneriler geliştirilmesi amaçlanmıştır. Elde edilen veriler, Deutsch ist Spitze Almanca ders kitabının görsel düzeninin Almanca öğretmen adayları ve öğrenciler tarafından çok iyi bulunduğunu, ancak içeriğin ve alıştırmaların sayılarının Almanca öğrenmek için yeterli görülmediğini ortaya koymuş, özellikle dilbilgisi konularının daha iyi pekiştirilebilmesi için ek materyallerin geliştirilmesi gerektiği sonucuna varılmıştır.