Yazar "Kurt, Özgür" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Active employment policies for disadvantaged groups in Turkey(Trakya Üniversitesi, 2023) Kurt, Özgür; Gençler, AyhanDezavantajlı gruplarda bulunan bireyler toplum içerisinde, toplumdaki diğer bireylerden daha zor şartlar altında yaşamaktadırlar. Toplumdaki diğer bireylerin dezavantajlı bireylere karşı daha pozitif yaklaşması gerekmektedir. Dezavantajlı bireylerin rahat yaşamaları ve yaşadıkları sıkıntıları aşmaları için iş gücü piyasasına dahil olmaları önem arz etmektedir. Bu noktada tüm ülkeler, dezavantajlı bireyleri çalışma hayatına entegre etmek için birtakım istihdam politikaları geliştirmektedir. Dezavantajlı bireylere yönelik istihdam politikaları çeşitli şekillerde gerçekleşmektedir. Bu politikalar çoğunlukla, kamu politikaları, işbaşı eğitim programları, mesleki eğitim programları, işsizlik ödeneği, sosyal güvenlik kapsamında dezavantajlı bireylere yapılan ödemeler şeklinde görülmektedir. Sadece dezavantajlı bireylere değil, dezavantajlı bireyleri istihdam etmeleri için işverenlere de çeşitli sübvansiyonlar sağlanmaktadır. Yapılan bu uygulamalar ile dezavantajlı bireyler iş gücü piyasasında istihdam edilerek ekonomik bir gelir elde edecek ve yaşamını devam ettirecektir. Dezavantajlı bireylerin istihdam edilmesinin çıktısı sadece maddi olmamakta, dezavantajlı birey kendisini mutlu hissederek manevi olarak da tatmin olacaktır. Tüm bunların sonucunda toplumda bir yer edinen dezavantajlı bireyler ülkenin ekonomik yapısına katkı sağlamış olacaktır. Bu çalışma dezavantajlı grupları tanımlamak, bu gruplardaki bireylere yapılan ayrımcılıkları sınıflandırmak, Türkiye'deki dezavantajlı gruplara yönelik uygulanan istihdam politikalarını incelemek ve incelenen istihdam politikaları doğrultusunda çıkarımlar yaparak farklı bakış açıları geliştirmeyi amaçlamaktadır. Ayrıca bu tez çalışmasında Türkiye iş gücü piyasasında dezavantajlı grupların yaşadıkları sorunlar incelenerek, Avrupa ülkelerinden örneklerle dezavantajlı bireylerin çalışma hayatında yaşadıkları sorunlara yönelik çözüm önerileri sunulacaktır. Anahtar kelimeler: Dezavantajlılık, Ayrımcılık, Dezavantajlı Birey, Dezavantajlı Grup, İstihdam Politikaları, İş Gücü Piyasası, TürkiyeÖğe Türkiye'de dezavantajlı gruplara yönelik uygulanan aktif istihdam politikaları(Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023) Kurt, Özgür; Gençler, AyhanDezavantajlı gruplarda bulunan bireyler toplum içerisinde, toplumdaki diğer bireylerden daha zor şartlar altında yaşamaktadırlar. Toplumdaki diğer bireylerin dezavantajlı bireylere karşı daha pozitif yaklaşması gerekmektedir. Dezavantajlı bireylerin rahat yaşamaları ve yaşadıkları sıkıntıları aşmaları için iş gücü piyasasına dahil olmaları önem arz etmektedir. Bu noktada tüm ülkeler, dezavantajlı bireyleri çalışma hayatına entegre etmek için birtakım istihdam politikaları geliştirmektedir. Dezavantajlı bireylere yönelik istihdam politikaları çeşitli şekillerde gerçekleşmektedir. Bu politikalar çoğunlukla, kamu politikaları, işbaşı eğitim programları, mesleki eğitim programları, işsizlik ödeneği, sosyal güvenlik kapsamında dezavantajlı bireylere yapılan ödemeler şeklinde görülmektedir. Sadece dezavantajlı bireylere değil, dezavantajlı bireyleri istihdam etmeleri için işverenlere de çeşitli sübvansiyonlar sağlanmaktadır. Yapılan bu uygulamalar ile dezavantajlı bireyler iş gücü piyasasında istihdam edilerek ekonomik bir gelir elde edecek ve yaşamını devam ettirecektir. Dezavantajlı bireylerin istihdam edilmesinin çıktısı sadece maddi olmamakta, dezavantajlı birey kendisini mutlu hissederek manevi olarak da tatmin olacaktır. Tüm bunların sonucunda toplumda bir yer edinen dezavantajlı bireyler ülkenin ekonomik yapısına katkı sağlamış olacaktır. Bu çalışma dezavantajlı grupları tanımlamak, bu gruplardaki bireylere yapılan ayrımcılıkları sınıflandırmak, Türkiye’deki dezavantajlı gruplara yönelik uygulanan istihdam politikalarını incelemek ve incelenen istihdam politikaları doğrultusunda çıkarımlar yaparak farklı bakış açıları geliştirmeyi amaçlamaktadır. Ayrıca bu tez çalışmasında Türkiye iş gücü piyasasında dezavantajlı grupların yaşadıkları sorunlar incelenerek, Avrupa ülkelerinden örneklerle dezavantajlı bireylerin çalışma hayatında yaşadıkları sorunlara yönelik çözüm önerileri sunulacaktır.Öğe Uyarlanmış fiziksel aktivitenin otizm spektrum bozukluğu olan çocuklarda odaklanmış dikkat üzerine etkililiği(Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021) Kurt, Özgür; Fazlıoğlu, YeşimBu araştırmada, uyarlanmış fiziksel aktivitenin otizm spektrum bozukluğu olan çocuklarda odaklanmış dikkat üzerine etkililiğinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada tek-denekli araştırma modellerinden beceriler arası çoklu başlama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, Trakya Üniversitesi Armağan Dönertaş Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezine devam etmekte olan 5-6 yaşlarında dört otizm spektrum bozukluğu olan öğrenci oluşturmuştur. Çalışma grubunu belirlerken; araştırmanın kriterleri arasında yer alan ön koşul becerilere sahip olmak durumu dikkate alınmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak başlama düzeyi, yoklama, öğretim, izleme ve genelleme oturumlarının veri toplama formu ve Bourdon dikkat testi kullanılmıştır. Aynı zamanda her oturum öncesinde öğrencilere dikkat değerlendirme listesi uygulanmıştır. Ayrıca bu araştırmada katılımcıların annelerinden ve öğretmenlerinden sosyal geçerlilik verileride toplanmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgular grafik analizi tekniği ile yorumlanmıştır. Araştırmanın sonucunda, gerek araştırmadan gerekse öğretmen ve annelerle yapılan görüşmeden elde edilen veriler doğrultusunda, uyarlanmış fiziksel aktivitenin çocukların odaklanmış dikkat becerileri üzerinde olumlu etkisi olduğu gözlemlenmiştir.Öğe Zihinsel yetersizliği olan yetişkinlere dinamik germe egzersizlerinin öğretiminde ipucunun giderek azaltılmasıyla öğretim sürecinin etkililiği(Trakya Üniversitesi, 2016) Kurt, Özgür; Çuhadar, SelminBu araştırmada, tek-denekli araştırma modellerinden beceriler arası çoklu başlama modeli kullanılarak zihinsel yetersizliğe sahip yetişkin bireylere dinamik germe egzersizlerinin öğretiminde ipucunun giderek azaltılmasıyla öğretim sürecinin etkililiği araştırılmıştır. Ayrıca bu çalışmada; ortam, zaman ve kişi arasında genelleme etkisi ve uygulama tamamlandıktan sonra iki haftalık süre sonunda ve izleme etkisi incelenmiştir. Araştırmaya Trakya Üniversitesi Armağan Dönertaş Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezine devam etmekte olan 34-37 yaşları arasında dört zihinsel yetersizliğe sahip öğrenci katılmıştır. İpucunun giderek azaltılmasıyla öğretiminin dinamik germe egzersizlerini öğretimindeki etkililiğini incelemek üzere başlama düzeyi, yoklama, öğretim, izleme ve genelleme oturumları düzenlenmiştir. Oturumların hepsi bire bir öğretim düzenlemesiyle gerçekleştirilmiştir. Öğretim sırasında ipuçları model olma, sözel ipucu ve becerinin bağımsız olarak gerçekleştirilmesi biçiminde kullanılmıştır. Araştırmada veri toplamak için; başlama düzeyi, yoklama, öğretim, izleme, genelleme oturumlarının veri toplama formu ve ipucunun giderek azaltılmasıyla öğretim uygulama güvenirliği formu kullanılmıştır. İpucunun giderek azaltılmasıyla öğretim sürecinin etkililiğini, kalıcılığını ve genellemesini belirlemek amacıyla tek-denekli araştırma yöntemlerinde sıklıkla kullanılan grafik analiz tekniğinden yararlanılmıştır. Bu araştırmanın sonucunda dinamik germe egzersizlerinin sonunda ön test ve son test ölçümlerinin nesnel olarak değerlendirilmesi sonucunda esneklik ve denge miktarında artış olduğu gözlemlenmiştir. Araştırmada öğretmen ve ebeveynlerle yapılan görüşmelerden elde edilen sonuçlar, ipucunun giderek azaltılmasıyla öğretim yöntemine yönelik öğretmen ve ebeveynlerin görüşlerinin olumlu yönde olduğunu göstermiştir. Araştırmanın sonuçlarında, ipucunun giderek azaltılmasıyla öğretim yöntemi yetişkin zihinsel yetersizliğe sahip bireylerde dinamik germe egzersizlerinin öğretiminde etkili olduğu gözlemlenmiştir.