Yazar "Deniz, Sabahattin" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Sınıf Öğretmenlerinin Yapılandırmacı Öğrenme Ortamlarına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi(Trakya Üniversitesi, 2017) Deniz, Sabahattin; Çaylı, BurcuÇalışmada,ilkokulsınıf öğretmenlerinin yapılandırmacı öğrenme ortamına ilişkin görüşleriincelenmiştir. Araştırmada karma yöntem kullanılmıştır. Araştırma, İstanbul iliBağcılar ilçesinde MEB (Milli Eğitim Bakanlığı)’na bağlı ilkokullarda görevyapmakta olan ve random yoluyla seçilen 127 sınıf öğretmeni ile yapılmıştır.Araştırmada veri toplama aracı olarak Tenenbaum vd. (2001) tarafındangeliştirilen ve Fer ve Cırık (2006) tarafından Türkçe’ye uyarlanan“Yapılandırmacı Öğrenme Ortamı Ölçeği, bilgi toplama formu ve araştırmacılartarafından hazırlanan 6 açık uçlu soru kullanılmıştır. Veri analizleri içinSPSS programı ve NVivo 11 programı ve içerik analizi yöntemi kullanılmıştır.Elde edilen bulgulara göre, sınıf öğretmenlerinin yapılandırmacı öğrenmeortamına yönelik görüşleri cinsiyete, üniversiteden mezun oldukları yıla, görevyaptıkları okulun sosyal- ekonomik çevre koşullarına ve yapılandırmacı öğrenmeyaklaşımları ile ilgili hizmet içi eğitim programlarından yararlanmadüzeylerine göre anlamlı bir farklılık göstermemektedir. Öğretmenlik mesleğideneyimleri ve okuttukları sınıf düzeylerine göre ise farklılık göstermektedir.Öğretmenlerin mesleki deneyimleri sınıflarındaki “öğrenen (öğrencilerinin)ihtiyaçlarını fark etme” ve onlara uygun öğretme-öğrenme tasarımları oluşturmasürecinde etkili olmaktadır. Sınıf öğretmenlerinin okuttukları sınıfdüzeylerine göre yapılandırmacı öğrenme ortamlarını düzenlemede ve uygulamada 4.Sınıf öğretmenlerinin “ tartışmalara ve görüşmelere, düşüncelerin diğerleriylepaylaşılmasına” sınıflarında daha çok yer verdikleri anlaşılmaktadır. Sınıf öğretmenleriyle yüz yüze yapılangörüşmelerde ise mesleki yeterliliklerinin istedikleri düzeyde olmadığı ve bunedenle yapılandırmacı öğrenme yaklaşımlarını uygulamada zorlandıkları,katıldıkları hizmet içi eğitim programlarından istedikleri gibifaydalanamadıkları anlaşılmaktadır. Yapılandırmacı öğrenme yaklaşımına uyumsağlayan öğretmenlerin düzenledikleri yapılandırmacı öğrenme sınıfları önemkazanmaktadır.