Yazar "Deneme, Selma" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 6 / 6
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Çocuklara İngilizce Dilbilgisi Öğretiminde Oyunların Rolü: Deneysel Bir Çalışma(2022) Deneme, Selma; Sormaz, SemihTürkiye'de yabancı dil olarak İngilizce öğretimini geliştirmek için yıllardır çeşitli öğretim yöntem ve teknikleri kullanılmaktadır. Öğrenci başarısını artırmak için geleneksel materyallerin yerini her geçen gün güncel ve bağlamsal öğretim materyalleri almaktadır. Bu doğrultuda dilbilgisi öğretimi de yabancı dil öğretimi alanında çok fazla tartışmaya ve ampirik araştırmaya konu olan çok tartışmalı bir alandır. Son zamanlarda, çocuklara yabancı dil öğretiminin önemi ile birlikte, çocuklar için etkili dilbilgisi öğretim teknikleri ve materyalleri de araştırılmaktadır. Çocuklara yabancı dil öğretiminde oyunların rolü tartışılmazdır. Dolayısıyla, sınıf içerisinde dilbilgisi öğretiminde kullanılan oyunların sayıları ve çeşitleri de günden güne artarak, popüler hale gelmiştir. Bu deneysel çalışma çocuklara oyunlarla dilbilgisi öğretiminin başarıya etkisini araştırmayı amaçlamıştır. Araştırmayı gerçekleştirmek için ön-test son-test grup araştırma deseni kullanılmıştır. Araştırmaya toplam 48 öğrenci katılmıştır. Deney gruplarına (n=24) üç hafta boyunca oyunlarla dilbilgisi öğretilirken, kontrol gruplarına (n= 24) üç hafta boyunca geleneksel materyaller ile dilbilgisi öğretimi yapılmıştır. Gruplara üç haftalık eğitim sonunda öğretilen içerik kapsamında bir son test uygulanmıştır. Her iki grubun testteki ortalama puanları bağımsız bir örneklem t testi ile karşılaştırılmıştır. İstatistiksel sonuçlar, deney grubunun kontrol grubundan daha iyi ilerlediğini ortaya koymuştur. Çalışma sonucu oyunlarla dilbilgisi öğretiminin, İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen çocukların dilbilgisi başarısı üzerinde geleneksel öğretim materyallerine kıyasla daha etkili olduğunu göstermiştir.Öğe The Features of a Standard INSET: Drawbacks in Key Components(Igi Global, 2017) Deneme, Selma; Celik, HandanAdopting a qualitative descriptive methodology, the current study aims to explore whats and hows of planning, delivery, and follow-up in in-service teacher training. While doing this, together with presenting the general picture of in-service teacher trainings in Turkey, the study also makes use of a delivered in-service teacher training program so as to find how issues regarding planning, delivery, and follow-up were dealt with. The data collected through semi-structured written interview and supported with informal dialogues and telephone conversations revealed what was done and how was done for the three components. However, similar to many other trainings, the findings showed that lack of needs assessment, hands-on practice, and follow-up unfortunately makes the training to be restricted to what is known as traditional and top-down. For this reason, the findings shed light on the reality to consider teachers' needs, their active involvement, and on-going practice for effective in-service teacher trainings.Öğe İNGİLİZCE ÖĞRETMENLERİNİN MESLEKİ ÖZ-YETERLİK DÜZEYLERİNİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ(2022) Deneme, SelmaBu çalışmada İngilizce öğretmenlerinin mesleki öz-yeterlik düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemini, 2020-2021 eğitim-öğretim yılı Ocak-Mart 2021 güz döneminde görev yapan İngilizce öğretmenleri oluşturmaktadır. Verileri toplamak için “Öğretmen mesleki öz-yeterlik ölçeği” uygulanmıştır. Toplamda farklı seviyelerde görev yapan 365 İngilizce öğretmenine sosyal medya üzerinden ulaşılmış ve gönüllü öğretmenlere google forms’da hazırlanan anketler uygulanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre İngilizce öğretmenlerinin genel olarak öğretmen özyeterlik algılarının ortalamanın üzerinde olduğu tespit edilmiştir. İngilizce öğretmenlerinin mesleki öz-yeterlik düzeylerinde cinsiyet, medeni durum, meslektaşlarından destek ve çalıştıkları kurum açısından anlamlı bir farklılık gözlenmemiştir. Yöneticilerden destek görme değişkeni açısından ise yöneticilerden destek alanlar lehine anlamlı bir farklılık görülmüştür. Bu çalışmanın sonuçlarının eğitim kurumlarında görev yapan yöneticilerin görevlerine ışık tutarak öğretmen özyeterliği ve eğitim kalitesi ile ilgili alanyazına katkı sağlayacağı düşünülmektedir.Öğe MÜTERCİM-TERCÜMANLIK BÖLÜMÜ LİSANS ÖĞRENCİLERİNİN YABANCI DİL DERSLERİNDE ÇEVİRİNİN KULLANILMASINA YÖNELİK TUTUMLARI(2013) Deneme, Selma; Uzun, Kutay; Ergin, DemiraliBu çalışma Mütercim-tercümanlık Bölümü lisans öğrencilerinin yabancı dil derslerinde çevirinin kullanılmasına yönelik tutumlarını ölçmek amacıyla yapılmıştır. İlgili literatürün incelenmesinden sonra, veri toplama aracı olarak Russell ve Hollander (1975) tarafından geliştirilen Biyoloji Tutum ölçeği ve Liao (2006) tarafından geliştirilen Çeviri Görüş Ölçeği birleştirilip çalışmaya uygun bir şekilde düzenlenerek kullanılmıştır. Geçerlilik ve güvenilirlik hesaplamaları ölçeğin kabul edilebilir düzeyde geçerli ve güvenilir olduğunu göstermiştir. Araştırmaya katılan erkek öğrencilerin bayan öğrencilerden daha yüksek oranda olumlu tutuma sahip olduğu hesaplanmıştır. ,Çevirinin Kullanışlılığı' alt boyutunda ise üçüncü sınıf öğrencilerinin birinci ve ikinci sınıf öğrencilerine göre daha düşük oranda olumlu tutuma sahip olduğu tespit edilmiştir. ,Çevirinin Önündeki Duygusal Engeller' alt boyutunda, üçüncü sınıf öğrencileri birinci sınıf öğrencilerine göre daha yüksek düzeyde olumlu tutum beyan etmişlerdir. Yine bu alt boyutta, İngilizce Mütercim-Tercümanlık öğrencileri Almanca Mütercim-Tercümanlık öğrencilerine göre daha yüksek oranda olumlu tutuma sahip olduklarını göstermişlerdir. Sonuç bölümünde ise çalışmanın sonuçları bilimsel literatür ışığında incelenmiş ve öğretim uygulamalarına yönelik öneriler sunulmuşturÖğe On applying the interdisciplinary approach in primary schools(Elsevier Science Bv, 2012) Deneme, Selma; Ada, SelenAn interdisciplinary approach has been at the core of attention in primary school education recently. In this approach, teachers collaborate to invent more effective means of teaching by associating the subjects and activities of a school subject in the curriculum with other subjects. The findings of this study, suggest that an interdisciplinary approach should be included in the primary school programs. The study reveals the benefits of using an interdisciplinary approach in primary school classes, as it can potentially sharpen students' understanding of various subjects, thereby enabling them to become well-supported, creative and better learners. (C) 2012 Published by Elsevier Ltd. Selection and/ or peer review under responsibility of Prof. Dr. Huseyin UzunboyluÖğe The role of cooperative learning on learnin english as a foreign language(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020) Aslan Berzener, Ümmü; Deneme, SelmaBu çalışmanın amacı, işbirlikli öğrenme ortamının İngilizce öğrenme sınıflarındaki etkilerini araştırmak ve işbirlikli öğrenme yöntemini kullanarak öğrencilerin ingilizce dersleri hakkındaki görüşlerini belirlemektir. Çalışma nicel yaklaşıma dayanmaktadır ve lise öğrencileri ile yürütülmüştür. İki sınıftan öğrenciler kontrol grubu, iki sınıftan öğrenciler de deney grubu (işbirlikli öğrenme) olarak belirlenmiştir. Bu çalışmadan toplanan ön test, son test, yerleştirme testi ve anketler SPSS 21 istatistiksel analiz ile analiz edilmiştir. Eşleştirilmiş numuneler t-testine dayanarak, ön test ve son test puanlarında anlamlı bir fark görülmüştür. Diğer bir deyişle, öğrencilerin test sonuçlarında bir ilerleme olduğu saptanmıştır. Deney grubu için ön test ve son test sonuçları arasında fark görülmüştür. Deney grubu ile kontrol grubu arasında yerleştirme testi sonuçları arasında anlamlı fark bulunamamıştır. Anket sonuçları, deney grubundaki öğrencilerin işbirlikli öğrenme ve İngilizce konusunda olumlu tutumlara sahip olduklarını göstermektedir. Öğretmenin gözlemlerinden elde edilen veriler bu çalışmada işbirlikli öğrenmenin çeşitli avantajları olduğunu göstermektedir. Araştırmacı, öğretmenin bireysel öğrenme yerine işbirlikli öğrenmeyi desteklemesi gerektiğini düşünmektedir.