Altınok, HülyaÜn, Kamile Açıkgöz2024-06-122024-06-1220061300-53402536-4758https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/83018https://hdl.handle.net/20.500.14551/15326Bu araştırmanın amacı işbirlikli kavram haritalama, bireysel kavram haritalama ve geleneksel öğretim yöntemlerinin öğrencilerin Fen Bilgisi dersine yönelik tutumları üzerindeki etkilerini incelemektir. Araştırmada öntest-sontest kontrol gruplu deneysel araştırma modeli kullanılmış, araştırma gruplarından birisinde işbirlikli kavram haritalama, birisinde bireysel kavram haritalama, diğerinde ise geleneksel öğretim yapılmıştır. Araştırmaya Ege bölgesinde bir İlköğretim okulunun 5. sınıf düzeyinde üç şubesinin öğrencileri (52 kız, 70 erkek) katılmıştır. 35 saat süren denel işlem sırasında Fen Bilgisi derslerinde Ses ve Işık konuları işlenmiştir. Uygulama öncesi kavram haritalama gruplarındaki öğrenciler kavram haritalama stratejisi ve İşbirlikli Öğrenme becerileri konusunda yetiştirilmiştir. Araştırma verileri Fen Bilgisi Dersine Yönelik Tutum Ölçeği ile toplanmıştır. Araştırma bulgulan işbirlikli kavram haritalamanın öğrencilerin Fen Bilgisi dersine yönelik tutumlarını bireysel kavram haritalamaya göre daha olumlu etkilediğini, bireysel kavram haritalama ve geleneksel öğretimin Fen Bilgisi dersine yönelik tutum üzerindeki etkileri arasında önemli farklılıklar olmadığını göstermiştir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessİşbirlikli ve Bireysel Kavram Haritalarının Fen Bilgisi Dersine Yönelik Tutum Üzerindeki EtkileriArticle200630212983018