Çekmez, Erdem2021-11-202021-11-2020202630-6301https://doi.org/10.24315/tred.642192https://dergipark.org.tr/tr/pub/tred/issue/53697/642192https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1051216https://hdl.handle.net/20.500.14551/7388Bu çalışmanın amacımatematik öğretmeni adaylarının matematiksel önermelerin sembolik ve sözelformları arasında tercüme yapabilme becerilerinin sınıf seviyesine göre nasılgeliştiğini incelemektir. Araştırmada bu beceri; sözel formda verilmiş birönermenin sembolik formunu tanıma ve oluşturma, sembolik formda verilmiş birönermenin sözel formunu tanıma ve oluşturma olmak üzere 4 alt beceri ilekarakterize edilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak her bir altbeceriye yönelik 4’er soru içeren ve toplamda 16 sorudan oluşan bir testkullanılmıştır. Araştırmanın katılımcılarını bir devlet üniversitesininİlköğretim Matematik Öğretmenliği programının farklı sınıflarında öğrenimgörmekte olan 145 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmadan elde edilen bulgular, odaklanılanbeceriye göre öğrencilerin performanslarının farklılaştığını göstermiştir.Bununla birlikte, önermelerde yer alan niceleyicileri tercüme etmek içinkullanılan sıfatların önermenin anlamını kavramada etkili olduğubelirlenmiştir. Elde edilen sonuçlar doğrultusunda gelecek araştırmalar içinönerilerde bulunulmuştur. tr10.24315/tred.642192info:eu-repo/semantics/openAccessÖnermelermatematiksel ifadeleri anlamaniceleyicilerÖğretmen Adaylarının Önermelerinin Sembolik ve Sözel Formları Arasında Tercüme Yapabilme Becerilerinin İncelenmesiArticle102551565642192