Semerci, RemziyeKostak, Melahat Akgün2024-06-122024-06-1220192148-7588https://doi.org/10.17681/hsp.380004https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/304689https://hdl.handle.net/20.500.14551/12653Giriş: Bu çalışmada, hemşirelik öğrencilerinin akıllı telefon kullanım özelliklerinin belirlenmesi amaçlanmıştır.Gereç ve Yöntem: Tanımlayıcı tipte olan araştırma; Mayıs 2015 tarihinde, Trakya Üniversitesi, Sağlık BilimleriFakültesi Hemşirelik bölümünde öğrenim gören 298 hemşirelik öğrencisi ile yürütüldü. Araştırma verileri;araştırmacılar tarafından geliştirilen “Anket Formu” ile toplandı. Araştırmanın verileri sayı, yüzde, ki-kare vekorelasyon analizi ile değerlendirildi. Bulgular: Öğrencilerin yaşları 20.6 ± 1.6 ve %91.9’u kız ve %93.6’sının akıllıtelefonu vardı. Öğrencilerin günlük interneti kullanma süresi 318.98 ± 233.08 dakika idi. Öğrencilerin %68.5’i teorikderste, %65.4’ü klinik uygulamalarda akıllı telefonlarını kullanmakta idi. Öğrenciler akıllı telefonlarını bir saatlikteorik derste 17.84 ± 33.30 dakika, 8 saatlik klinik uygulama sırasında ise 52.48 ± 65.46 dakika kullanmakta idi.Öğrencilerin %56’sı akıllı telefon kullanımının bireysel ilişkileri zayıflattığını ifade etti. Öğrencilerin sınıfları ile teorikderslerde ve klinik uygulamalarda akıllı telefon kullanım amaçları arasında fark bulundu (p<0.05). Öğrencilerin yaşlarıile günlük internete bağlanma süreleri arasında negatif yönde korelasyon, klinik uygulamalarda akıllı telefon kullanımsüreleri arasında pozitif yönde korelasyon vardı (p<0.05). Sonuç: Bu çalışmada akıllı telefon kullanımının hemşireliköğrencileri arasında yaygın olduğu, öğrencilerin eğitimlerinde akıllı telefonlardan yararlandıkları ancak ders saatleriiçerisinde ders dışı amaçlarla kullandıkları, bu durumun ders performans ve başarılarını olumsuz etkilediği saptandı.tr10.17681/hsp.380004info:eu-repo/semantics/openAccessHemşirelik Öğrencilerinin Akıllı Telefon Kullanım Özelliklerinin BelirlenmesiArticle61816304689