Tarkum, Erol2021-11-202021-11-2020181305-77662587-2451https://doi.org/10.26468/trakyasobed.437587https://dergipark.org.tr/tr/pub/trakyasobed/issue/37840/437587https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/495497https://hdl.handle.net/20.500.14551/7143Geleneksel Türkmüziğinin makamsal yapısı, Batı müziğinin ise tonaliteye dayanan yapısı bumüziklerin en temel özellikleri olmuş, çokseslilik ise hem Türk müziğine, hem de Batı müziğine gelişmeye açık yeniboyutlar kazandırmıştır. Doğu ve Batı müziği tarihsel süreç içerisinde müziği zenginleştirenbireşimlere kaynaklık etmiş,  bubireşimlerin bir yönünü de geleneksel Türk müziğinden kaynaklanan unsurlarınçoksesli yeni bir yapı içerisinde işlenmesi oluşturmuştur. The makamstructure of traditional Turkish music and the structure of Western music basedon tonality have been the most basic features of these musics. But polyphonybrings new aspects to both Turkish music and Western music which areopen-ended. In historical process Eastern and Western music have been resourcefor syntheses which enrich the music. Processing of the factors whichoriginates from traditional Turkish music in a new polyphonic structure haveformed the one side of these syntheses. tr10.26468/trakyasobed.437587info:eu-repo/semantics/openAccessDoğuBatıgelenekselEasternWesterntraditionalTürk Müziği ve Batı Müziğinin Yapısal Özellikleri ve Çokseslilik Açısından İncelenmesiAnalysing Turkish Music and Western Music in Terms of Structural Characteristics and PolyphonyArticle2013143286972437587