Osmanoğlu, AslıhanIşıksal, MineKoç, Yusuf2024-06-122024-06-1220121300-13371300-1337https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/136677https://hdl.handle.net/20.500.14551/14858Bu nitel çalışmanın amacı, öğretmen eğitiminde video örnek olay kullanımı neticesinde,matematik öğretmen adaylarının ilköğretim matematik programında vurgulanan öğrenci rolleriüzerine fark ettikleri noktaları incelemektir. Çalışmada teorik çerçeve olarak van Es ve Sherin(2002) tarafından geliştirilmiş olan Fark Etme Teorisi’nden yararlanılmıştır. Veriler, büyük birdevlet üniversitesinde öğrenim görmekte olan 15 son sınıf matematik öğretmen adayındanyazılı yansıtıcı görüşler ve mülakatlar neticesinde toplanmıştır. Bulgular, öğretmen adaylarınıngerçek matematik sınıf ortamlarını analiz etme şansı yakaladıklarında, ilköğretim matematikprogramında vurgulanan öğrenci rollerine yönelik çeşitli noktaları fark edebildiklerinigöstermiştir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessProspective teachers’ noticing with respect to the student roles underlined in the elementary mathematics program: Use of video- casesArticle37165336347136677