Öngün, ErdemDemirağ, Aşkın2021-11-202021-11-2020181305-77662587-2451https://doi.org/10.26468/trakyasobed.415031https://dergipark.org.tr/tr/pub/trakyasobed/issue/41289/415031https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/606078https://hdl.handle.net/20.500.14551/7286Sosyal paylaşım ağları bireylerin kendilerinisunma ve temsil etme konusunda tamamen yeni bir yöntem ortaya koymaktadır. Busanal araçlar kişilik ve kimlik çözümlemeleri açısından yeni bir çalışma veilgi alanı doğmasına yardımcı olmuştur. Geleneksel anlamda kişisel portre diğer adıyla vesikalık resim, dijitalteknolojilerin gelişmesi sayesinde yeni adıyla ‘özçekim’ (selfie), yeni birfotoğraf çekme eylemi olarak ortaya çıkmıştır. Sosyal medya araçları üzerindenyayılan selfie basit bir fotoğraftan çok bir ifade, kimlik, davranış ve tutumundışa vurumudur. Bu çalışmada katılımcıların selfie çekme tutumları ile onlarınnarsisistik eğilimleri arasındaki ilişki istatistiksel yöntemler ileincelenmiştir. Çalışmanın bulguları rastgele seçilen toplam 574 katılımcının selfieçekme tutumu ve Narsisistik Kişilik Envanteri (NKE-16) olarak iki bölümden oluşançevrimiçi anket sorularına gönüllü olarak verdikleri cevaplardan oluşmaktadır. Çalışmanınsonunda çektikleri selfie’leri paylaşan katılımcıların bunu aslında ilgi vedikkat çekme gibi narsisistik bir eylem içerisinde gerçekleştirdikleri bulgulanmışve ilgili sonuçlar tartışılmıştır.tr10.26468/trakyasobed.415031info:eu-repo/semantics/openAccessSosyal AğlarNarsisizmBakışNarsisistik Kişilik Envanteri Açısından Selfie Çekme Tutumu Üzerine Bir AraştırmaArticle2027187325098415031