Dural, A. Baran2024-06-122024-06-1220061305-77662587-2451https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/70454https://hdl.handle.net/20.500.14551/15338Nurettin Topçu, "Tuba Ağacı" yaklaşımının savunuculanndandı. Aslında Doç Dr. unvanına sahip olmasına karşın, Kemalizm'e yönelttiği pek de haklı sayılamayacak ideolojik -saldırılar sebebiyle, üniversite kürsüsünde yer bulamayan Topçu, eğitim konusunda patenti kendisine ait tezleri olan bir düşünürdü. Türk eğitim sistemini "ezberci niteliğinden" ötürü radikal bir dille eleştiren Topçu, üniversitenin önderlik ettiği muhafazakar bir yenileşme siyaseti izlenerek, ülkede artık yapısal nitelik kazanmış eğitim sorununu çözümleme idealini taşıyordu. Ülkedeki din çıkmazının dini eğitimde başlatılacak bir reformla aşılabileceğine değinen düşünürün temel tezleri, Topçu'nun radikal kişiliğine kurban gitmiş görünümündedir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessNurettin Topçu'da Eğitim DüşüncesiArticle82487070454