Tunca, Kıymet Çalıyurt2024-06-122024-06-1220041305-77662587-2451https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/56399https://hdl.handle.net/20.500.14551/15514Uluslar arası uçuş yapan havayolları, fmansal tabloları ve operasyon sonuçlarını, havayolları ile ilgili kendi ülkesindeki ve ülke dışındaki sivil havacılık ve finansal kurumlara sunmak zorundadır. Havayolları finansal tablolarını kendi ülkesinin muhasebe ilkelerine, Uluslar arası Muhasebe Standartlarına (UMS) ve aynı zamanda Uluslar arası Finansal Raporlama Standartlarına (UFRS) göre hazırlamak zorundadır. Ülkenin tek halka açık olan havayolu işletmesi olan (%1.8) Türk Hava Yolları, finansal tablolarını bağımsız denetimden geçirdikten sonra Sermaye Piyasası Kurulu (SPK)'na sunmak zorundadır. Pekçok havayolu, Uluslararası Havayolu Taşıyıcıları Birliği (IATA), Uluslararası Sivil Havacılık Organizasyonu (ICAO) ve Avrupa Havayolları Birliği (AEA)'ya üyedirler. Bu nedenle, havayolu sektörü, uluslar arası standardizasyona ihtiyaç duyar. Bu çalışmada, havayollarının fînansal tabloları sunuşları, kapsamlı olarak, özellikli gelir ve giderlerin ayırımı, havacılık sektörüne ait ayrıcalıklı gelir ve maliyet kalemleri, Newyork Sermaye Piyasası (NYSE)'nda kote olan havayollarının NYSE ve SEC'e yapılması istenenler raporlar ve Türk Hava Yolları'nın finansal raporlama detayları tartışılmıştır. Çalışma boyunca, "havayolu" veya "havayolları" kelimesi "uluslar arası uçuş yapan havayolları" şeklinde algılanmalıdır.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessPresentation of Financial Statements and Operational Results in International Airline IndustryArticle52164456399