Karadağ Yılmaz, RuhanÖner, Mehmet2021-11-202021-11-2020192630-6301https://doi.org/10.24315/tred.533604https://dergipark.org.tr/tr/pub/tred/issue/50794/533604https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/893128https://hdl.handle.net/20.500.14551/7476Bu araştırmanın amacı sınıf öğretmenliğieğitiminin niteliğinin artırılmasına yönelik öğretmen adayları ve öğretimelemanlarının görüşlerini belirlemektir. Araştırmada nitel araştırma yöntemibenimsenmiş; veriler sınıf öğretmenliği programına kayıtlı 20 son sınıföğrencisi ve sınıf öğretmenliği programında derse giren 10 öğretim elemanıylayapılan görüşmeler yoluyla toplanmıştır. Öğretmen adaylarının ve öğretimelemanlarının görüşlerini ortaya çıkarmak amacıyla nitel araştırma veri toplamatekniklerinden yarı-yapılandırılmış görüşmeler yapılmış, betimsel analiztekniğinden yararlanılarak toplanan verilerin analizi gerçekleştirilmiştir.Araştırma sonucunda elde edilen bulgular son yıllarda sınıf öğretmenliğiprogramına yerleşen öğrencilerin profilinde akademik nitelik bağlamında düşüşyaşandığını, sınıf öğretmenliği programına yerleşen öğrencilerin yarısındanfazlasının bölümü severek ve isteyerek tercih etmediğini, programda sınıföğretmenliğine katkısı olmayan derslerin fazla olduğunu ve verilen derslerindağılımının ve içeriğinin düzensiz olduğunu ortaya çıkarmıştır. Ayrıca alanındauzman öğretim elemanı yetersizliği yaşandığı, sınıf mevcutlarının kalabalıkolduğu, öğretmen adaylarının atama kaygısı yaşadığından derslerden verimalamadığı araştırmanın önemli diğer sonuçları arasındadır. Sınıf öğretmenliğieğitiminin niteliğinin artırılmasına dönük öğretim elemanları ve öğretmenadaylarının önerilerine bakıldığında sınıf öğretmenliği programına öğrencialımında kriterlerin gözden geçirilmesi ve sınıf öğretmenliği programında dersgeçme not sisteminde değişiklik yapılması gerektiği sıkça vurgulanan görüşlerarasındadır.tr10.24315/tred.533604info:eu-repo/semantics/openAccessSınıf öğretmenliğiöğretmen eğitimisınıf öğretmenliği eğitiminin niteliğiSınıf Öğretmenliği Eğitiminin Niteliğinin Artırılmasına Yönelik Öğretmen Adayları ve Öğretim Elemanı GörüşleriArticle94847868533604