Doğan, Muhammet FurkanÇuhadar, Cem2024-06-122024-06-1220232630-6301https://doi.org/10.24315/tred.1254139https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1201381https://hdl.handle.net/20.500.14551/12896Bu çalışmada amaç, okul yöneticileri ve öğretmenlerin iş motivasyon ve narsisizm düzeyleri arasındaki ilişkinin belirlenmesidir. Ayrıca cinsiyet, yaş, mesleki kıdem, okul türü, öğrenim düzeyi değişkenlerinin bu ilişkiye olan etkisinin incelenmesidir. Araştırmanın çalışma grubu 2021-2022 öğretim yılında, Edirne ili merkez ve ilçelerinde yer alan ilkokul, ortaokul ve liselerde görev yapan 112 okul yöneticisi ve 387 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada seçkisiz örnekleme yoluyla belirlenen 499 yönetici ve öğretmene bilgilendirme formu, narsisizm kişilik envanteri ve çok boyutlu iş motivasyonu ölçeği uygulanmıştır. Araştırma bulguları öğretmen ve yöneticilerde narsisizm ve iş motivasyonu arasında anlamlı ve pozitif yönlü bir ilişki olduğunu göstermektedir. Araştırmanın genel sonucu olarak, okullarda iş motivasyonu sağlamak adına okul yöneticilerinin ve öğretmenlerin narsisizm düzeylerinin belirleyici bir değişken olduğu anlaşılmıştır.tr10.24315/tred.1254139info:eu-repo/semantics/openAccessOKUL YÖNETİCİLERİ VE ÖĞRETMENLERDE NARSİSİZM İLE İŞ MOTİVASYONU ARASINDAKİ İLİŞKİArticle133185418741201381