Sarıkaya, Ozan ÇağıBilir, Fatma Pervin2021-11-202021-11-2020192147-2483https://dergipark.org.tr/tr/pub/trakyaiibf/issue/47510/582270https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/776479https://hdl.handle.net/20.500.14551/6637Liderlikörgütsel davranış alanının üzerinde en çok çalışılan konularından biridir. Hergeçen gün de yeni içerikler eklenerek yeni kavramlarla ifade edilerekincelenmeye devam edilmektedir. Liderlik her alanı ilgilendiren bir konu olarakinsanların işbirliği yaptığı ortamlarda istenen hedeflere varmakta önemli biraraç durumundadır. Beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğrencilerinin ilerde birbeden eğitimi öğretmeni, bir spor yöneticisi ya da bir antrenör olacağınıdüşünürsek, bu meslekler belirli bir gruba ya da topluluğa öncülük edecekmeslek grupları içerisinde yer almakta olup liderlik özelliklerinin önemtaşıdığı meslek gruplarıdır. Bu nedenle bu çalışmada bu öğrencilerin liderlikdavranışları incelenmiştir. Betimsel ve nicel olarak tasarlanan buçalışmanın örneklemini; Çukurova Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulubeden eğitimi öğretmenliği, antrenörlük eğitimi ve spor yöneticiliği bölümüöğrencilerinden gönüllü 293 öğrencioluşturmuştur. Çalışmada öğrencilerin liderlik özellikleri anlayışgösterme ve yapıyı kurma adı altında iki alt boyut açısından cinsiyet, sınıf düzeyi, öğrenim görülen bölüm ve spor yaşantısıdurumu değişkenlerine göre incelenmiştir.Yapıyı kurma boyutunda veriler normaldağılım göstermediğinden istatistik analizlerde; ikili karşılaştırmalarda MannWhitney-U ve ikiden fazla karşılaştırmalarda Kruskal Wallis-H testlerikullanılmıştır. Anlayış göstermeboyutunda ise veriler normal dağılım gösterdiğinden istatistik analizlerden ikilikarşılaştırmalarda T-testi ve ikiden fazla karşılaştırmalar için ise tek yönlüvaryans analizi (ANOVA) testi kullanılmıştır.Çalışmanın bulgularına göre anlayış gösterme boyutunda; öğrenim görülen bölüm ve spor yaşamıaçısından istatistiki açıdan anlamlı farklılık saptanmıştır. Yapıyı kurmaboyutunda ise; cinsiyet, öğrenim görülenbölümlere göre istatistiki açıdan anlamlı farklılık belirlenmiştir. Sonuç olarak, çalışmada öğrencilerin her iki boyuttada liderlik davranışlarını sergiledikleri ifade edilebilir. Liderlik trinfo:eu-repo/semantics/openAccessBeden Eğitimi ve Spor YüksekokuluLiderlikYapıyı KurmaAnlayış GöstermeÖğrenciBeden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Öğrencilerinin Liderlik Özelliklerinin İncelenmesi: Çukurova Üniversitesi ÖrneğiArticle81118582270