İlyasoğlu, GülseverDemirel, Elif Ülker2019-11-142019-11-142019https://hdl.handle.net/20.500.14551/4562Göz, kulak, burun, ten ve dil gibi insanların sahip olduğu duyu organlarının tamamına hitap ederek hedef kitlelere ulaşmaya çalışan işletmelerin sayısı gün geçtikçe artmaktadır. Duyu organlarının yaratmış olduğu etkiyi hedef alan markalar, bu yolla rekabette üstünlük sağlamayı amaçlamaktadırlar. Doğru şekilde kullanılan duyu unsurları işletmeye kazanç sağlayacağı gibi tüketicilerde de olumlu hisler uyandırmaktadır. Bu sayede işletmeyi tekrar ziyaret etme, bu işletmede daha fazla kalma, burada daha fazla harcama ve çevresindeki insanlara bu işletme ile ilgili tavsiyelerde bulunma bulunma niyetinde olmaktadırlar. Çalışmanın amacı otel işletmelerinde genel atmosferin misafirler tarafından nasıl değerlendirildiğini tespit etmektir. Ayrıca bu çalışma ile otel işletmelerini tercih eden müşterilerin, işletme tarafından hizmet alanında kullanılan duyusal öğelere dair farkındalıkları ve işletmeyi tekrar ziyaret etmeye yönelik davranışlarının tespit edilmesi amaçlanmaktadır.The numbers of business which try to reach target groups by adressing the sense organs which people have like eyes, ears, nose, skin and tongue are increasing day by day. Brands which aim at the effect created by sense organs target to be leader in rivalry with this way. Sensory factors which is used correctly provide a profit for the businesses and also arouse positive feelings for consumers. Thanks to this, they want to revisit the business, stay there more, spend more money there and give advises to their relatives about the business. The aim of this study is to determine how the visitors evaluate the general atmosphere in hotel managements. And also people's who prefer the hotel managements behaviors in marketing to relatives and revisiting by realizing the sensory factors which is used by the business will be examined.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessDuyusal ÖğelerAtmosferAlgılanan DeğerTekrar Ziyaret Etme NiyetiAğızdan Ağıza PazarlamaSensory FactorsAtmospherePerceived ValueRevisiting IntentionWord of Mouth MarketingDuyusal öğelerin algılanan değer ve satın alma sonrası davranışlar üzerindeki etkisi: otel işletmeleri üzerine bir araştırmaThe effect of sensory factors on perceived value and behaviors after purchasing: A research on hotel managementsMaster Thesis540871