Ayvacı, Hakan ŞevkiAltınok, Okan2021-11-202021-11-2020192630-6301https://dergipark.org.tr/tr/pub/tred/issue/49145/501538https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/819927https://hdl.handle.net/20.500.14551/7440Bu araştırmanın amacı, ülkemizde fen bilimleri eğitimindeışık kavramıyla ilgili yazılmış yüksek lisans ve doktora tezlerinin betimselbir yaklaşımla tematik olarak incelenmesi ve ışık kavramına yönelik nasıl bireğilimin olduğunun belirlenmesidir. Bu amaç doğrultusunda Türkiye’de 2005 –2018 yılları arasında ışık kavramı ile ilgili yazılmış Yüksek Öğretim KurumuUlusal Tez Merkezi’nde yer alan 32 teze ulaşılmıştır. Araştırma tematik birçalışma niteliğinde olup ışık kavramına yönelik genel çerçevenin betimlenmesihedeflenmektedir. Bu çalışma kapsamında incelenen tezler; yayınlandığı yıl,araştırma yöntemi, amacı, veri toplama araçları, veri analiz yöntemleri vesonuçları bakımından incelenmiştir. Her bir değişken için elde edilen verilertablo ve grafiklerle sunulmuştur.   Araştırma sonucunda, yüksek lisans tezlerinindoktora tezlerine oranla daha fazla olduğu tespit edilmiştir. İncelenentezlerde yöntem olarak daha çok nicel araştırma yöntemlerinin, çalışma grubuolarak da 7. sınıf öğrencilerinin tercih edildiği belirlenmiştir. Ayrıcaincelenen tezlerde akademik başarı, fene yönelik tutum ve kavram yanılgılarınınbelirlemesine yönelik çalışmaların sıkça yapıldığı sonucuna ulaşılmıştır. trinfo:eu-repo/semantics/openAccessIşık kavramıtematik araştırmaışık ünitesitez çalışmalarıTürkiye’de Yürütülen Tezlerin Tematik İncelenmesi: Işık Kavramı ÖrneğiArticle93549563501538