Gürdoğan, Eylem PaslıAksoy, BernaKınıcı, Ezgi2024-06-122024-06-1220182149-018Xhttps://doi.org/10.5222/SHYD.2018.147https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/329692https://hdl.handle.net/20.500.14551/13468AMAÇ: Bu çalışma, hemşirelik öğrencilerinin etik duyarlılık düzeyleri ile mesleki değerlerin önemine ilişkin görüşlerinibelirlemek ve aralarındaki ilişkiyi incelenmek amacıyla yürütüldü.YÖNTEM: Tanımlayıcı nitelikteki araştırmanın evrenini, bir devlet üniversitesinin sağlık bilimleri fakültesi hemşirelikbölümünde okuyan birinci, ikinci, üçüncü ve dördüncü sınıf öğrencileri (N=512) oluşturdu. Araştırmaya katılmayıgönüllü olarak kabul eden 334 öğrenci çalışmanın örneklemini oluşturdu. Veriler öğrencilerin sosyodemografik özelliklerinive mesleki değerlerin önemine ilişkin algılarını içeren sorulardan oluşan anket formu ile Ahlaki DuyarlılıkÖlçeği kullanılarak toplandı.BULGULAR: Çalışmaya katılan öğrencilerin yaş ortalaması 20,5±1,57 olup, %4,7’si birinci sınıf öğrencisiydi. Öğrencilerin%69,8’i mesleği isteyerek seçmiş, %54,5’i klinik uygulamalar sırasında etik ikilem ile karşılaşmış. Öğrencilerinahlaki duyarlılık ölçeği toplam puan ortalaması 76±16,05 olup, ölçekten alınan puanlar öğrencilerin cinsiyeti vesınıfına göre istatistiksel olarak anlamlı farklılık göstermektedir (p<0,05). Öğrencilerin son derece önemli olduğunudüşündükleri ilk üç mesleki değer sırasıyla doğruluk (%58,4), eşitlik (%57,5) ve özgürlük (%53,6) oldu. Öğrencilerinestetik değere verdikleri önem derecesi ile ahlaki duyarlılık ölçeği puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılıkvardı (p<0,05).SONUÇ: Hemşirelik öğrencilerinin etik duyarlılıkları yüksek olup, doğruluk, eşitlik ve özgürlük gibi mesleki değerlereyüksek düzeyde önem vermişlerdir.tr10.5222/SHYD.2018.147info:eu-repo/semantics/openAccessHemşirelik Öğrencilerinin Etik Duyarlılık Düzeyleri ve Mesleki Değerler ile İlişkisiArticle53147154329692