Kurt, SelçukÖzdil, Kenan2014-05-122014-05-122009https://hdl.handle.net/20.500.14551/817Yüksek Lisans TeziMilli Eğitim Bakanlığı tarafından geliştirilen eğitim programlarının belirlenen hedefler doğrultusunda sağlıklı bir şekilde yapılabilmesi için eğitimin her kademesinde denetleme yapılmaktadır. Teftiş kurulları ve ilköğretim müfettişleri kanalıyla belirli periyotlarla yapılan denetlemeler çoğu zaman öğretmenler üzerinde olumlu ya da olumsuz etkiler oluşturabilmektedir. Bu çalışmada Edirne Merkez ilçedeki İlköğretim okullarında görev yapan okul yöneticilerinin denetleme faaliyetlerine ilişkin görüşleri alınarak bir değerlendirme yapılmıştır. Çalışmanın birinci bölümünde konuyla ilgili problem durumundan, araştırmanın amaç ve öneminden bahsedilmiştir. İkinci bölümde ilgili alan yazın incelenmiş, yönetim, eğitim yönetimi, okul yönetimi, okul yöneticisinin özellikleri ve görevleri konularına değinilmiş, yeni ilköğretim programı ile okul yöneticisinin liderlik rolünün öneminden bahsedilmiştir. Üçüncü bölümde araştırmanın yöntemine ve dördüncü bölüm de çalışma grubuyla yapılan görüşmeler sonucu elde edilen bulgulara yer verilmiş ve yorumlarda bulunulmuştur. Beşinci bölümde, araştırma sonuçları verilmiş ve sonuçlar ışığında yeni ilköğretim programının uygulanması sürecinde yapılması gerekenlere ilişkin önerilerde bulunulmuştur.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitimOkul Denetimiİlköğretim KurumlarıDenetimİlköğretim kurumlarındaki yöneticilerin denetleme faaliyetlerine ilişkin yönetici görüşlerinin değerlendirilmesiOther