Uluçınar Sağır, ŞafakVarlı, Burcu2021-11-202021-11-2020202630-6301https://doi.org/10.24315/tred.624936https://dergipark.org.tr/tr/pub/tred/issue/56904/624936https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/816318https://hdl.handle.net/20.500.14551/7372Bu çalışmanın amacı,fen bilimleri dersinde 5. sınıf "Işığın ve Sesin Yayılması"ünitesinde araştırma sorgulamaya dayalı öğrenme yaklaşımının, öğrencilerin özdüzenleme becerileri ve fen tutumuna etkisini araştırmaktır. Çalışmada, öntest- son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Buaraştırmada çalışma grubu 2016-2017 eğitim öğretim yılında Samsun’un Havzailçesinde bir ortaokulda 5. sınıfta öğrenim gören 31 öğrencidir. Deneygrubunda, altı hafta araştırmacılar tarafından geliştirilen araştırmasorgulamaya dayalı öğretim etkileri ile, kontrol grubunda daha öncedenuygulandığı şekliyle ders kitabına bağlı olarak öğretim yapılmıştır. Çalışmadaveri toplama aracı olarak; algılanan öz düzenleme ölçeği ve fen bilgisi tutumölçeği kullanılmıştır. Özdüzenleme becerisi ön test puanlarında anlamlı farkyokken son test puanlarında deney grubu lehine anlamlı fark bulunmuştur. Feneyönelik tutumlarda ön testlerde gruplar arasında anlamlı fark bulunmuştur. Feneyönelik tutum son test puanlarında deney grubu leyhine anlamlı farkbulunmuştur. Araştırma sorgulamaya dayalı öğrenme yaklaşımı ortaokulöğrencilerinin algılanan özdüzenleme becerilerini ve fen bilimlerine yöneliktutumlarını artırmaktadır.tr10.24315/tred.624936info:eu-repo/semantics/openAccessAraştırma sorgulamaya dayalı öğrenmeözdüzenleme becerisifen tutumu5. Sınıf Öğrencilerinin Fene Yönelik Tutumları ve Özdüzenleme Becerilerine Araştırma Sorgulamaya Dayalı Öğrenmenin EtkisiArticle103764775624936