Kurt, ElifCevher, Taha YasirArslan, Nazmi2021-11-202021-11-2020192630-6301https://doi.org/10.24315/tred.473391https://dergipark.org.tr/tr/pub/tred/issue/42642/473391https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/633276https://hdl.handle.net/20.500.14551/7442Bu araştırmanın amacı, Türkçe öğretmenadaylarının yaşam boyu öğrenme eğilimlerini incelemektir. Araştırmada nicelyaklaşım benimsenmiş olup tarama yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanınörneklemini Trabzon Üniversitesi Fatih Eğitim Fakültesi Türkçe ve SosyalBilimler Eğitimi bölümü Türkçe Öğretmenliği programında öğrenim görmekte olan204 Türkçe öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracıolarak, 2009 yılında üniversite öğrencilerinin yaşam boyu öğrenme eğilimlerinibelirlemek amacıyla Diker-Coşkun tarafından geliştirilen altılı likertdereceleme türündeki Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimi Ölçeği kullanılmıştır. VerilerSPPS paket programı ile sınıf ve cinsiyet değişkenleri bazında incelenmiştir.Araştırma sonunda Yaşam Boyu Öğrenme Ölçeği’nde genel olarak tüm alt boyutlardaöğretmen adaylarının yüksek ortalamaya sahip olduğu görülmüştür. tr10.24315/tred.473391info:eu-repo/semantics/openAccessYaşam boyu öğrenmeeğilimTürkçe öğretmen adaylarıTürkçe Öğretmen Adaylarının Yaşam Boyu Öğrenme EğilimleriArticle91152160473391