Şahin, Levent2021-11-202021-11-2020172147-2483https://dergipark.org.tr/tr/pub/trakyaiibf/issue/30831/315808https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/333237https://hdl.handle.net/20.500.14551/6625Bu çalışma,kalkınmanın katalizörü görevini gören “eğitim” olgusunun neoliberalizmsürecindeki evrimini ve Türkiye’deki mevcut durumunun temel parametrelerledeğerlendirilmesini merkeze almıştır. Bu doğrultuda çalışmanın amacı,neoliberalizm sürecinde Türkiye’de eğitimin yapısını, işleyişini ve sorunlarınıokullaşma oranları, okul, öğrenci, öğretmen ve derslik sayıları, GSMHiçerisinden eğitime ayrılan bütçe payları ve temel eğitim sorunlarıçerçevesinde incelemektir. Bu incelemede kullanılacak olan veriler, TC Millî EğitimBakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı’nın yayımladığı resmî istatistiklerdenelde edilmiştir. Çalışmanın sonucunda, Türkiye’de özellikle son 15 yıllık zamaniçerisinde eğitim göstergelerinin hemen hepsinde olumlu bir gidişat gözükmeklebirlikte, gelişmiş Batı ülkeleriyle kıyaslandığında önemli yetersizlikler barındırdığıtespit edilmiştir. trinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitimTemel Eğitim İstatistikleriTürkiye'de Eğitim SorunlarıBir Sosyal Politika Aracı Olarak Eğitim ve Türkiye'deki DurumuArticle61122171315808