Özkan, Yeşim ÖzerGüvendir, Meltem Acar2024-06-122024-06-1220141302-89442146-5983https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/253817https://hdl.handle.net/20.500.14551/14589Test yapısını ampirik olarak değerlendiren yöntemler öncelikle testin boyutluluğu olmak üzere bazı yapısal özellikler hakkında bilgi sağlamalıdır. Test boyutluluğu testin yapı geçerliliği, test puanlarının hesaplanması ve raporlanması üzerinde doğrudan bir etkiye sahiptir. Bu çalışmanın amacı Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavının (ÖBBS) dört alt testinin boyutlarını parametrik olmayan çok boyutluluk yöntemlerinden DIMTEST T istatistiği kullanılarak belirlemektir. Araştırma betimsel türde temel bir çalışmadır. Araştırmanın verileri 2002, 2005 ve 2008 yılı ÖBBS'nin Türkçe, matematik, fen ve teknoloji, sosyal bilgiler ve İngilizce testlerine verilen yanıtlardan elde edilmiştir. Bu çalışma kapsamında verinin boyutlu olup olmadığının test edilmesi amaçlandığı için DIMTEST T istatistiği kullanılmıştır. Hipotez testi sonucu 2002, 2005 ve 2008 de uygulanan ÖBBS'nin tüm alt testlerinin çok boyutlu olduğu belirlenmiştir. Bilişsel testlerde yer alan soruları çözmek için gerekli olan beceriler düşünüldüğünde, tek boyutluluğun sağlanamadığı görülmektedir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessTÜRKİYE'DE UYGULANAN GENİŞ ÖLÇEKLİ TESTLERİN ÇOK BOYUTLULUĞUNUN ANALİZİArticle0293147253817