Eren, BaharKöksal, Handan2021-11-202021-11-2020202630-6301https://doi.org/10.24315/tred.573373https://dergipark.org.tr/tr/pub/tred/issue/56904/573373https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/729600https://hdl.handle.net/20.500.14551/7339Araştırmanın amacı, 2016-2017 eğitim öğretim yılında Edirne il merkezindekiözel bir okulda L3 (Almanca) dersi gören 4., 5. ve 6. sınıf öğrencilerinin (n=111)öğrenme stillerini belirlemektir. Öncelikle L3 öğrenen öğrencilerin L1(Türkçe), L2 (İngilizce) öğrenme stilleri belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırmada,öğrenme stili kavramı L1, L2 ve L3’de nedir? sorusunun yanıtı aranmıştır. Buaraştırmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması desenindenyararlanılmıştır. Öğrencilere yönelik çalışmada Aşkar ve Akkoyunlu (1993) tarafındanTürkçeye uyarlanan “Kolb Öğrenme Stilleri Ölçeği” kullanılmıştır. Öğrencilerleayrıca bireysel ve odak grup görüşmeleri yapılıp, öğrenci ürünleri öğrenmestilleri açısından incelenmiştir. Okuldaki, bir Türkçe, bir İngilizce ve birAlmanca öğretmeniyle bireysel görüşmeler de yapılmıştır. Ölçekten elde edilenveriler L1, L2 ve L3’ün birbirlerine olan etki alanları açısından nitel venicel olarak değerlendirilmiştir. Araştırmada öğrencilerin L1, L2 ve L3derslerinde benzer öğrenme stili özellikleri gösterdikleri sonucunaulaşılmıştır.tr10.24315/tred.573373info:eu-repo/semantics/openAccessYaşam Boyu Öğrenmeİkinci Yabancı Dilde Öğrenme Stilleriİkinci Yabancı Dil Olarak Almanca Eğitiminde Öğrenme Stillerinin BelirlenmesiArticle103632646422542573373