Yılmaz, ŞuleTaş, MemduhaTezel, Dilber2024-06-122024-06-1220181302-1370https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/416635https://hdl.handle.net/20.500.14551/13954Çocuklarda iletişim becerilerinin gelişiminde ve dil ve/veya konuşma sorunlarına yönelikmüdahale sürecinde anneler önemli rol üstlenmektedir. Çalışmada, dil ve/veya konuşmasorunları olan çocukların annelerinin depresif belirti varlığı açısından incelenmesiamaçlanmıştır. Fonolojik bozukluk (n=40), akıcılık sorunu (n=34), dil-konuşma gecikmesi(n=42) bulunan 3-12 yaş aralığındaki çocukların annelerindeki depresif belirtiler dilkonuşma sorunu bulunmayan çocukların anneleri (n=45) ile karşılaştırılmıştır. Verilergörüşmelerde demografik bilgi formunun ve Beck Depresyon Envanterinin (BDE)uygulanması yoluyla toplanmıştır. Çocuklarında dil-konuşma gecikmesi ve fonolojikbozukluk bulunan annelerin BDE puanları dil-konuşma sorunu olmayan çocuklarınannelerine göre yüksek bulunmuştur (p<0.05). Dil sorunu olan çocukların anneleri arasındaBDE için yükselmiş değer olarak kabul edilen 9’un üzerinde puan alanların oranı, akıcılıksorunu grubuna ve dil-konuşma sorunsuz gruba nazaran daha yüksektir. Depresyonun anneve çocuk üzerindeki sonuçlarının önlenebilmesi için dil sorunları olan çocukların anneleridepresif belirtiler açısından değerlendirilmelidir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessDil ve/veya Konuşma Sorunu Olan Çocukların Annelerinde Depresif BelirtilerArticle850261283416635