Unurlu, Çiğdem2024-06-122024-06-1220191308-81731308-8505https://doi.org/10.24988/ije.2019341776https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/359387https://hdl.handle.net/20.500.14551/12920Hastanelerde verilen hizmetlerin kalitesinin hastalarca nasıl algılandığını ve bu algının marka sadakati üzerine olanetkisini ölçmeyi amaçlayan bu çalışma için Edirne, Tekirdağ, İstanbul, Kırklareli ve Çanakkale'de bulunan hastanelerdenhizmet almış toplam 999 adet hastaya ulaşılmıştır. Verilerin analizinde SPSS ve Yapısal Eşitlik Modellemesinin (YEM)kullanıldığı bu araştırma sonucunda algılanan servis kalitesinin alt boyutları olan empati (%61), güvenirlik (%31),yeteneklilik (%30) ve fiziksel özelliklerin (%20) marka sadakatini etkilediği sonucuna ulaşılmıştır. Algılanan serviskalitesinin heveslilik boyutu ile ilgili hastaların tutumlarının oluşmadığı ve marka sadakati üzerinde de herhangi bir etkiyesahip olmadığı elde edilen bulgular arasında yer almaktadır.tr10.24988/ije.2019341776info:eu-repo/semantics/openAccessAlgılanan Servis Kalitesinin Marka Sadakati Üzerine EtkisiArticle3413749359387