Altaş, DilekGiray, Selay2024-06-122024-06-1220131300-08451300-0845https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/142734https://hdl.handle.net/20.500.14551/14787Bu çalışmada dünyanın en önemli sorunu algısının bireylerin sosyo-demografik özelliklerine göre değişip değişmediği, değişiyorsa aralarındaki ilişki yapısı Optimal Ölçeklemeli çok değişkenli analiz teknikleri yardımıyla incelenmiştir. Çalışmada World Values Survey (WVS) 2008 verileri kullanılmış, öncelikle dünyadaki en önemli problem konusundaki düşünceler konusunda etkili olan sosyo-demografik değişkenler Kategorik Regresyon ile belirlenmiş, ardından kategoriler arasındaki ilişkiler Homojenlik Analizi grafiği yardımıyla yorumlanmıştır. Uygulanan analizler sonucunda; gelir düzeyinin orta ve üstü düzeyde olması durumunda eğitim ve çevreye atfedilen önemin artabildiği; yaş itibarı ile genç-orta yaş grubunun eğitim sorununu diğer yaş gruplarına kıyasla daha çok önemsediği; çevre kirliliği konusunda ise özellikle yüksek eğitim grubunda yer alanların diğer bireylere nazaran daha duyarlı olduğu bulgularına ulaşılmıştır.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessDünyadaki en önemli sorun algısının optimal ölçeklemeli çok değişkenli istatistiksel yöntemler ile incelenmesiArticle1039135142142734