Uğurlu, Esma SülüŞişman, F. NevinErtem, GülDurmaz, Nilay Şevik2024-06-122024-06-1220131300-08532148-5348https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/160442https://hdl.handle.net/20.500.14551/14750Amaç: Bu araştırma, okul çocukluğu döneminde olan soyut düşünce yeteneği gelişmiş 10 -12 yaş arası çocuklarda televizyonun günlük yaşam etkinlikleri üzerine etkilerini incelemek amacıyla yapılmıştır. Gereç-Yöntem: Tanımlayıcı tipte olan araştırmanın örneklemini Ödemiş'te Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı bir ilköğretim okulunda öğrenim gören ve çalışmaya katılmayı kabul eden ilköğretim 4. ve 5. sınıf öğrencileri (n=291) oluşturmuştur. Bulgular: Araştırmaya katılan öğrencilerin boş zamanlarını değerlendirmek için %77,5inin televizyon izlediği, %9,7sinin sinemaya / tiyatroya gittiği, %23,4ünün spor yaptığı saptanmıştır. Öğrencilerin %57,2si hafta içi, %51,2si hafta sonu olmak üzere günde ortalama 3-4 saat televizyon izlemektedir. Katılanların %49,77sinin evinde 2 televizyon bulunmakta ve %70,3ü televizyonu ailesiyle birlikte izlemektedir. Televizyon izlemenin öğrenciler üzerindeki etkileri incelendiğinde, %59,3ü derslerdeki başarısını, %39,3ü hobilerini, %46,9u ise günlük etkinliklerini olumsuz yönde etkilediğini belirtmiştir. Öğrencilerden %32,4ü can sıkıntısı, %22,8i bilgi edinmek amacıyla televizyon izlediklerini ve %70,3'ü uzun süre televizyon izledikten sonra bulanık görme yakınmasının olduğunu açıklamıştır. Sonuç : Araştırmanın sonucunda, okul dönemi çocukların televizyon izlemenin günlük yaşam etkinliklerini ve ders başarılarını olumsuz yönde etkilediğini düşündükleri ve uzun süre televizyon izlemenin çocuklarda görme yakınmalarına yol açabileceği belirlenmiştir. Ailelerin çocuklarının günlük TV izleme sürelerini izleyip belirlemeleri ve günlük etkinliklerini birlikte planlamaları önerilmektedirtrinfo:eu-repo/semantics/openAccessTelevizyonun çocukların günlük yaşam etkinlikleri üzerine etkisiArticle2225459160442