Yazıcı, Mahmut Serkan2021-11-202021-11-2020212630-6301https://doi.org/10.24315/tred.643869https://dergipark.org.tr/tr/pub/tred/issue/59869/643869https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/849997https://hdl.handle.net/20.500.14551/7448Otizm spektrum bozukluğu (OSB) tanılı öğrenciler,kaynaştırma eğitimi kapsamında genel okullarda eğitime katılabilmektedir. Bunedenle, OSB’li öğrencilerin bu genel okullara kayıt olması halinde,  bu okulların bu öğrenciler için hazır olmasıgerekmektedir. Bu hazırbulunurluk için, öncelikle öğretmenler, okul müdürlerive okulun fiziki koşulları ve kaynakları öğrencilere hazır olmalıdır. Bunoktada, her bölgedeki okul hazırbulunurluğu ile ilgili benzer ifadelerkullanmanın doğru olmayacağı vurgulanmalıdır. Bu nedenle, bu çalışmanın amacıOSB tanılı öğrencilerin kaynaştırma eğitimine dâhil edilebilecekleri kırsal birokulun hazırbulunurluğunu araştırmaktır. Bu amaca ulaşmak için, araştırmakapsamında örnek olay çalışması yaklaşımı kullanılmıştır. Veriler, Türkiye’deorta düzeyde sosyo-ekonomik seviyeye sahip ve orta ölçekli kentlerden biri olanbir şehirdeki kırsal bir okulunda toplanmıştır. Araştırmaya okuldaki 9 öğretmen(tüm öğretmenler) ve okul müdürü katılmıştır. Bu katılımcılarla yarıyapılandırılmış mülakat yapılmıştır. Ayrıca okulda, fiziki koşulları vekaynakları hakkında veri toplamak için yarı yapılandırılmış gözlem yapılmıştır.Verilerin analizinde betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır. Sonuçlar okulhazırbulunurluğunun yetersiz olduğunu göstermektedir. Katılımcıların daha fazlaeğitime ihtiyaç duyduğu ve okul çevresinin otizm dostu olmadığı sonucunaulaşılmıştır. Hatta veriler okula OSB’li bir öğrenci gelse bile, okulhazırbulunurluğunu geliştirmeye yönelik bir değişikliğe gidilmeyeceğinigöstermektedir.tr10.24315/tred.643869info:eu-repo/semantics/openAccessotizmkaynaştırmakırsalokulhazırbulunurlukKırsal Bölgedeki Bir Okulun Otizm Spektrum Bozukluğu Tanılı Öğrenciler İçin HazırbulunuşluğuArticle1113454643869