Kaya, MehmetSağlam, Atilla2015-02-092015-02-092014https://hdl.handle.net/20.500.14551/1585Yüksek Lisans TeziTürk halk müziğini klasik gitara düzenlemiş ve bu düzenlemeleri ulusal ya da uluslararası düzeyde sahnelere taşımış gitarist akademisyenlerin, klasik gitarın Türk halk müziğine etkisine yönelik görüşlerini almak ve bu görüşlerin konser icralarına yansımaları belirlemek, araştırmanın başlıca amacını oluşturmaktadır. Bu araştırma kapsamında Türk halk müziğinin klasik gitara uyarlama süreçlerinin nasıl ve ne zaman başladığı, dayanak noktalarının ne olduğu gibi nitel sorulara cevap arandığından araştırma yöntemi nitel yöntem olarak belirlenmiştir. Araştırmanın evrenini Türk halk müziğini klasik gitara düzenleyen/uyarlayan gitaristler oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise Türk halk müziği klasik gitar düzenlemeleri alanında geniş kesimlerce tanınmış, yaptıkları düzenlemeleri ulusal ya da uluslararası etkinliklerde sahneye taşımış ve bu alanda yetkin olan gitarist akademisyenler oluşturmaktadır. Bu gitarist akademisyenlerle araştırma kapsamında panel, konser ve görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Konserde, Türk halk müziği ve Türk din musikisi düzenlemeleri ile Türk müziği unsurlarını içeren eserler seslendirilmiştir. Seslendirilen düzenlemelerden rastlantısal olarak seçilmiş dört eser incelenerek bulgulara ve sonuçlara ulaşılmıştır. Panelistlere ve görüşmecilere araştırma kapsamında üç temel soru sorulmuş, alınan cevaplar ile bulgulara ve sonuçlara ulaşılmıştır. Ayrıca konser ve panelde görüntülü ses kaydı yapılmış, paneldeki konuşmalar yazıya dökülmüştür.AbstractThe main aim of this thesis is to gather views of guitarist academicians who adapted Turkish Folk Music to the guitar and performed in national or international levels, and then to determine how these views are reflected in concerts. In this study, the answers to the qualitative questions such as how and when Turkish Folk Music was adapted to the guitar were sought. Thus, the qualitative method is adopted as a research method. The scope of this study covers all the guitarists who regulated and adapted Turkish Folk Music to the guitar whereas the sample is being the competent academicians who known for adapting Turkish Folk Music to the classic guitar and who performed their arrangements in the national or international activities. A panel and a concert are organized in order to meet these guitarists. In the concert, guitarists performed songs that involves the elements of Turkish Folk Music and Turkish Sufi Music. Four of the arrangements that are performed in the concert are randomly selected and analyzed. In the study, three basic questions were asked to the panelists and the negotiators and the answers were evaluated. In addition, the sound and video capture of the concert and the panel are recorded. The speech in the panel were written out.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessKlasik GitarTürk MüziğiDüzenleme/uyarlamaHalk MüziğiGitarın TarihiArrangement/adaptationTurkish MusicThe Classic GuitarThe History of GuitarFolk MusicKlasik gitarın halk müziğinde kullanımının değerlendirilmesiThe assesment of the use of classic guitar in Turkish Folk MusicMaster Thesis370383