Alalı, Ahmad2021-11-202021-11-2020192564-7903https://dergipark.org.tr/tr/pub/rumeli/issue/49780/623594https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/842701https://hdl.handle.net/20.500.14551/6152Abstract: Turkish students?today? memorize Quran without understanding itsmeaning; that’s why this study "Qarina in teaching Arabic grammar andI’rab (structure analysis)" focused on differentiating between means ofmemorizing and the new way of memorizing without understanding the text. We didthis by considering the link between vocabularies. This study talks about thetheory of teaching grammar and the link among vocabularies on the purpose ofcomprehending the targeted texts through comprehending key words in the text? in addition to applying Qarina theory that enables students toanalyze? compose and deduce.Arap olmayıp günümüzde hafızlık yapan çoğuyabancı öğrenciler Kur’an'ı anlamadan ezberlemektedirler. Bu çalışmada ilgilisoruna çözüm yollarından birini teşkil edebilecek "Arapça İ’râb ve DilbilgisiKurallarının Öğretiminde Karinelerin Rolü” konusu ele alınmıştır. Araştırma,metnin manasını anlamadan ezberleme yöntemi ile yeni yöntem arasındaki farkıbulmayı amaçlamıştır. Bu amaca yönelik çıkarımlar, kelimeler arasındakiilişkiler dikkate alınarak yapılmıştır. Bu çalışmada aynı zamanda kurallarınöğretimi ve karineler yoluyla kelimeler arasındaki ilişkiyi anlama kuramındanbahsedilmiştir. Karinelerin uygulanması kuramı öğrenciye analiz, sentez veçıkarım becerisi kazandırdığı gibi metinleri anlama becerisi de sağlar. Bunoktalardan hareketle çalışılan konunun önem arz ettiği tespit edilmiştirarinfo:eu-repo/semantics/openAccessQarina (proposition)Verbal Qarina - Meaning QarinaCombined QarinaContext Comprehension - ExcerptionArabicKarineTelaffuz karineleriManevi karineler - ÇıkarımYardımcı karinelerArapça Dil BilgisiThe Directories in Teaching Arabic Grammar and I’rab (Structure Analysis)Arapça İ’râb ve Dilbilgisi Kurallarının Öğretiminde Karinelerin RolüArticle46575623594