Yavuz, Mehmet2024-06-122024-06-1220212149-2786https://doi.org/10.33437/ksusbd.630995https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/454584https://hdl.handle.net/20.500.14551/13275Bu araştırmada otizm spektrum bozukluğu (OSB) olan çocuklara masa silme becerisinin öğretiminde videoyla model olma uygulamasının etkililiği, kalıcılığı, bireyler arası genelleme ve sosyal geçerliliği araştırılmıştır. Araştırmaya OSB tanısı almış 3 erkek katılmıştır. Araştırma bir özel özel eğitim kurumunun mutfağında gerçekleştirilmiştir. Araştırmada tek-denekli araştırma modellerinden yoklama evreli denekler arası çoklu yoklama modeli kullanılmıştır. Araştırma sonucunda 3 denekte hedef davranışı kazanmıştır. Deneklerin kazandıkları davranışları başka bireylere de genelleyebildikleri ve kazandıkları davranışları 2, 4 ve 6. hafta sonra da sürdürebildikleri görülmüştür. Deneklerin öğretmenleri ise hedef davranış ve video model uygulaması hakkında olumlu görüş bildirmişlerdir.tr10.33437/ksusbd.630995info:eu-repo/semantics/openAccessOtizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuklara Masa Silme BecerisininÖğretiminde Video Model Olma Uygulamasının EtkililiğiArticle181246261454584