Ceylan, HüsnüYorulmaz, Murat2021-11-202021-11-2020101305-77662587-2451https://dergipark.org.tr/tr/pub/trakyasobed/issue/30225/326341https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/321596https://hdl.handle.net/20.500.14551/6073The information age with its rapid changes increases the relations between socities and individuals day by day and it makes the socities closer to eachother with the facilities created by itself. This experienced process makes foreign language teaching and learning important and it also provides a direction to countries’ foreign language education policies. Foreign language teaching and learning is a prerequisite for having an active role in multilingual and multicultural world formed by the information age. Information age shows its affects with its all aspects in our country and as a result of this, the subject of foreign language learning and foreign language teacher training in our country gain importance. While discussing this subject, globalisation and foreign language policies of European Union should not be ignored. In this paper, the effects of globalisation and European Union foreign language policies to the policies of foreign language and foreign language teacher training in our country will be discussedBilgi çağı hızlı değişimleri ile toplumlar ve insanlar arasındaki ilişkileri günden güne arttırmakta ve yarattığı olanaklarla toplumları birbirlerine yakınlaştırmaktadır. Yaşanılan bu süreç, yabancı dil öğretimini ve öğrenimini önemli kılmakta ve aynı zamanda ülkelerin yabancı dil eğitimi politikalarına da yön vermektedir. Yabancı dil öğretme ve öğrenme, bilgi çağının getirisi günümüz çokdilli ve çokkültürlü dünyasında etkin bir role sahip olmanın önkoşuludur. Bilgi çağı etkisini her yönüyle ülkemizde de göstermekte ve bunun sonucu olarak ülkemizde yabancı dil öğrenme ve yabancı dil öğretmeni yetiştirme konusu önem kazanmaktadır. Bu konu değerlendirilirken küreselleşme olgusu ve Avrupa Birliği yabancı dil eğitimi politikaları göz ardı edilmemelidir. Bu çalışmada küreselleşmenin ve Avrupa Birliği yabancı dil eğitimi politikalarının ülkemizdeki yabancı dil ve yabancı dil öğretmeni yetiştirme politikalarına etkileri değerlendirilecektirtrinfo:eu-repo/semantics/openAccessForeign language teaching and learningpolicies of foreign language teacher trainingglobalisationmultilingualismmulticulturalismYabancı dil öğretimi ve öğrenimiyabancı dil öğretmeni yetiştirme politikalarıküreselleşmeçokdillilikçokkültürlülükAvrupa Birliği’ne Uyum Sürecinin Türkiye’de Yabancı Dil Öğretmeni Yetiştirme Politikalarına EtkisiThe Effect of the Adaptation Process to European Union on Foreign Language Teacher Training Policies in TurkeyArticle121116127326341