Bilir, VolkanEyceyurt Türk, GülsedaTüzün, Ümmiye Nur2021-11-202021-11-2020202630-6301https://doi.org/10.24315/tred.533849https://dergipark.org.tr/tr/pub/tred/issue/52844/533849https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1009843https://hdl.handle.net/20.500.14551/7340Bu araştırmanın amacı öğretmen adaylarının kimyaalanında çalışan bilim insanı imajlarını ve bu imajları etkileyen faktörleriaraştırmaktır. Bu amaçla araştırma İç Anadolu Bölgesi’nde bir devletüniversitesinde 2017-2018 eğitim-öğretim yılı içerisinde yapılmıştır.Araştırma, resim iş, fen bilgisi, ilköğretim matematik, sosyal bilgiler verehberlik ve psikolojik danışmanlık anabilim dallarında karma yöntem temelindeyürütülmüştür. Araştırmaya üçüncü ve dördüncü sınıftan toplam 271 öğretmenadayı katılmıştır. Araştırmada öğretmen adaylarının kimya alanında çalışanbilim insanı hakkındaki zihinsel resimlerini belirleyebilmek amacıyla, Bilimİnsanı Çiz (DAST) testi kullanılmıştır. Öğretmen adaylarından kimya alanındaçalışan bilim insanının nasıl çalıştığını, bu bilim insanının neler yaptığınıdüşünerek, bu düşünmelerini mümkün olduğunca detaylandırarak çizmeleriistenmiştir. Öğretmen adaylarının çizimlerinin analizinde iki farklı Bilimİnsanı Çizim Kontrol Listesi kullanılmıştır. Öğretmen adaylarının çizimlerinde yeralmayan ancak çizimlerinin açıklamalarından elde edilen nitel verilerinçözümlenmesi içerik analizi yoluyla yapılmıştır. Analiz sonuçlarından öğretmenadaylarının kimya alanında çalışan bilim insanı imajlarının geleneksel biliminsanı algısı ile örtüştüğü görülmüştür. Ayrıca sosyal bilgiler öğretmenadaylarının kimya alanında çalışan bilim insanı imajlarının istatistikselolarak diğer bölüm öğretmen adaylarından anlamlı derecede farklılık gösterdiğisonucuna ulaşılmıştır.tr10.24315/tred.533849info:eu-repo/semantics/openAccessBilimbilimin doğası algısıbilim insanı imajıkimya eğitimiÖğretmen Adaylarının Kimya Alanında Çalışan Bilim İnsanı İmajları ve Bu İmajları Etkileyen FaktörlerArticle1017691533849