Yılmaz, Atikeİnce, GoncaKırımoğlu, Hüseyin2021-11-202021-11-2020202630-6301https://doi.org/10.24315/tred.602942https://dergipark.org.tr/tr/pub/tred/issue/52844/602942https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1009892https://hdl.handle.net/20.500.14551/7514Araştırma beden eğitimi veçocuk gelişimi öğrencilerinin bilişsel esneklik düzeyleri ile kaynaştırmaeğitimine yönelik bakış açısı arasındaki ilişkinin bazı değişkenler açısındanincelenmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Genel tarama yöntemi kullanılanaraştırmanın çalışma grubunu Beden Eğitimi ve spor Öğretmenliği bölümü,Antrenörlük bölümü ve Çocuk Gelişimi bölümü 149 (99 kadın, 50 erkek)öğrencilerden oluşturmaktadır. Araştırmada, Aksüt ve ark. (2005) tarafındangeliştirilen ‘’Kaynaştırma Eğitimi Anketi’’, Gülüm ve Dağ (2012) Türkçe'yeuyarlanan ‘’Bilişsel Esneklik Envanteri’’ ve araştırmacılar tarafındangeliştirilen ‘’Kişisel Bilgi Formu’’ kullanılmıştır. Araştırmanın verilerindeelde edilen bulgularda; yaş, cinsiyet,bölüm, ailede engelli birey bulunma durumu, özel eğitim stajı yapma durumuaçısından anlamlı farklılık çıkmazken alan stajlarında kaynaştırma öğrencisiolma durumuna göre kaynaştırma eğitimine yönelik bakış açılarında anlamlıfarklılık çıkmıştır. Bilişsel esneklik düzeyleri ve kaynaştırma eğitimineyönelik bakış açısı arasındaki korelasyonda anlamlı bir farklılık çıkmıştır.Sonuç olarak stajlarında kaynaştırma öğrencisi bulunan öğrencilerin kaynaştırmaeğitimine yönelik bakış açılarının olumlu olduğu ve bu durumun bilişselesneklik düzeyleri üzerine de olumlu etkisi olduğu ifade edilebilir. tr10.24315/tred.602942info:eu-repo/semantics/openAccessBlişsel esneklikkaynaştırma eğitimibeden eğitimiçocuk gelişimiBeden Eğitimi ve Çocuk Gelişimi Öğrencilerinin Bilişsel Esneklik ve Kaynaştırma Eğitimine Bakış AçılarıArticle101207220602942