Küçükkaya, BurcuSüt, Hatice KahyaoğluYiğitbaş, Cemile Yazel2024-06-122024-06-1220212146-59592146-5967https://doi.org/10.5961/jhes.2021.458https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/480520https://hdl.handle.net/20.500.14551/13616Bu çalışmada, akredite olan bir hemşirelik bölümünde eğitim alan öğrencilerin lisans eğitiminde akreditasyona yönelik düşüncelerini incelemek amaçlanmıştır. Kesitsel tipteki bu araştırma, Kasım-Aralık 2019 tarihleri arasında Trakya Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü’nde eğitim gören 1., 2., 3. ve 4. sınıf n=488 öğrenci üzerinde yürütülmüştür. Araştırma verileri araştırmacılar tarafından literatür incelenerek oluşturulan “Anket Formu” ile toplanmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde tanımlayıcı istatistik ve ki-kare testi kullanılmıştır. Öğrencilerin yaş ortalaması 20,1±1,5 olup %82,2’sinin cinsiyeti kadındır. Öğrencilerin %92,6’sının akreditasyonu duyduğu, akreditasyonu duyanların %84,0’ının okul veya dersten duyduğu, %81,4’ünün akreditasyonu bildiği, akreditasyonu bilenlerin %91,4’ünün hemşirelik bölümünün akredite olduğunu bildiğini ifade ettiği bulunmuştur. Hemşirelik öğrencilerinin %96,9’unun akreditasyonun bir bölümün imajını ve kalitesini olumlu yönde etkilediğini, %96,5’inin akreditasyonun öğrencilerin eğitim deneyimlerini olumlu yönde değiştirmeye katkıda bulunduğunu, %91,8’inin akreditasyonun öğrencilerin iletişim ve problem çözme becerilerini eğitim hayatları boyunca değerlendirmeyi sağladığını düşündüğü belirlenmiştir. Akredite olan hemşirelik bölümü öğrencilerinin çoğu akreditasyona ilişkin bilgiyi okul/dersten öğrenmiştir. Öğrenciler hemşirelik bölümünün akreditasyon gerektiren bir bölüm olduğunu ve akredite olan bir bölümün imajını ve kalitesini olumlu yönde etkilediğini düşünmektedir.tr10.5961/jhes.2021.458info:eu-repo/semantics/openAccessAkredite Olan Bir Hemşirelik Bölümünde Eğitim Alan Öğrencilerin Lisans Eğitiminde Akreditasyona Yönelik DüşünceleriArticle112394400480520