Alper, MustafaErdem, İnci2021-11-202021-11-2020212630-6301https://doi.org/10.24315/tred.602518https://dergipark.org.tr/tr/pub/tred/issue/62313/602518https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/780328https://hdl.handle.net/20.500.14551/7422Bu çalışma, temel olarak “whistleblowing” ile“örgütsel sessizlik” kavramları arasındaki ilişkiye “örgüt kültürü”nün nasılbir etkide bulunduğunu ortaya koymayı amaçlamaktadır. Bu doğrultuda,İstanbul’un Üsküdar ilçesinde bulunan meslek liselerinde görev yapanöğretmenlerin söz konusu üç kavrama ilişkin algıları incelenmiştir. Builişkileri ortaya koymaya yönelik olarak Yapısal Eşitlik Modellemesi (YEM)kullanılmış olup, “örgüt kültürü” ile “örgütsel sessizlik” ve “whistleblowing”arasında pozitif yönlü anlamlı bir ilişki olduğu anlaşılmıştır. Aynı şekilde“örgütsel sessizlik” ile “whistleblowing” arasındaki ilişkiye bakıldığındapozitif yönlü anlamlı bir ilişki olduğu anlaşılmaktadır. Bu anlamda “örgütselsessizlik”, “örgüt kültürü” ve “whistleblowing” arasındaki ilişkide aracı(mediator) etkiye sahip olduğu sonucuna ulaşılmıştır.tr10.24315/tred.602518info:eu-repo/semantics/openAccessÖrgüt KültürüÖrgütsel SessizlikWhistleblowingYapısal Eşitlik ModellemesiWhıstleblowıng ile Örgütsel Sessizlik Arasındaki İlişkiye Örgüt Kültürünün Etkisi: Öğretmenler Üzerine Bir AraştırmaArticle112550567602518