Çakır, ErolEskiocak, SevgiGülen, ŞendoğanGökmen, Süer SelmaErbaş, Hakan2024-06-122024-06-1220051303-829X1303-829Xhttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/56538https://hdl.handle.net/20.500.14551/15434Ölçme ve değerlendirme eğitim sürecinin en önemli öğesidir. Öğrencinin kazanması gereken bilgiyi, beceriyi ve tutumu ne ölçüde kazanmış olduğunun en tarafsız ve adil biçimde değerlendirilmesi gereği; bizi öğrenciyi çevresel faktörlerden uzak, iki gözlemcinin önünde müdahalesiz ve tarafsız olarak değerlendirebilen nesnel yapılandırılmış pratik sınavı uygulamasını başlatmaya yönlendirmiştir. Bu çalışmada; Trakya Üniversitesi Tıp Fakültesi Biyokimya Anabilim Dalında dönem I öğrencilerine uygulanan nesnel yapılandırılmış pratik sınavı sonuçlarını tanıtmak amaçlanmıştır. Sınavda toplam 9 durak oluşturuldu. Her durak için öğrencilere yönerge hazırlandı. Yönergelerde öğrenciden ne yapmaları beklendiği bilgisinin yanı sıra, duraktaki işlemleri yaparken yaptığını yüksek sesle ifade etmesi istendi. Ayrıca eğiticilere de her bir duraktaki değerlendirmeyi nasıl yapacaklarını gösteren yönergeler hazırlanarak sınav öncesi prova yapıldı. Testlerin hangi durum/hastalıklarda ne istenmesi/yapılması gerektiğini bilme, çözelti kavramlarını anlama, reaktiflerin hangi analizde kullanıldıklarını bilme becerilerinin iyi düzeyde olduğu görüldü. Öğrencilerin en zayıf oldukları durumun, test sonucunu değerlendirme ve yanlış sonuca yol açan durumları bilme becerisi olduğu tespit edildi. Yapılandırılmış pratik sınavın bölümümüz için en büyük kazancı, beceri soruları için kontrol listelerinin hazırlanmış olmasıdır. Eğitim amaç-hedefimize uygun, nesnel güvenilir, adil bir pratik sınav sistemi oluşturulmuştur. Sınav sonuçları bir sonraki yıllardaki pratik eğitimimizi şekillendirmemizde de rehber rol oynamıştır.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessBiyokimyada nesnel yapılandırılmış pratik sınav (OSPE) deneyimiArticle30217417756538