Akıncıoğlu, Ilgın MustafaAraboğlu, Tanju2020-01-022020-01-0220192019https://hdl.handle.net/20.500.14551/5117Solo çalgı için birçok eser besteleyen Vivaldi, viyolonsel çalgısı içinde farklı formlarda bir çok eser bestelemiştir. Bunların en önemlilerinden olan op.14 numaralı altı sonatlık set 1720-1730 yılları arasında bestelenmiş ve 1740 yılında yayınlanmıştır. RV 47 (Sib Majör), RV 41 (Fa Majör), RV 43 (La Minör), RV 45 (Sib Majör), RV 40 (Mi Minör) ve RV 46 (Sib Majör) numaralı sonatlar her viyolonsel icracısı tarafından çalışılması ve kavranılması gereken pasajlar içerir. Vivaldi’nin müziğinde sonatlar viyolonselin önemini ortaya koymakta ve Barok dönem viyolonsel icra tekniklerini içermektedir. Sonatların form incelemesi yapıldığında Üç Bölmeli Şarkı Formu, İki Bölmeli Şarkı Formu, Bir Bölmeli Şarkı Formu ve Prelüd formunun kullanıldığı görülmüştür. Sonatların icrasında sağ el tekniklerinden; detache, loure, legato, staccato, spiccato ve martele’nin, sol el tekniklerinden; çift sesler, akor, vibrato, , süslemeler ve parmak yerleşimi (parmakların konumlandırılması-duate)’nin kullanıldığı belirlenmiştir.Antonio Vivaldi viyolonsel sonatlarında parmak numaralarını yazmıştır.Çalışmanın sonuç kısmında icraların kolaylaştırılması amacıyla çeşitli öneriler getirilmiştir.Vivaldi composed a lot of works for the solo instrument and composed many works of different forms in the violoncello. One of the most important of these was the six sonatas set number op.14 which was composed between 1720-1730 and published in 1740. RV 47 (Sib Major), RV 41 (Fa Major), RV 43 (La Minor), RV 45 (Sib Major), RV 40 (Mi Minor) and RV 46 (Sib Major) number of sonatas to learn and play by each cello contains the necessary passages. Sonatas showing the importance of the cello in Vivaldi's music also show Baroque period cello playing techniques. When investigating form of sonatas, it is seen that three-pane song from, one-pane song form and prelude form were used. In performing sonatas, right hand techniques such as detache, loure, legato, staccato, spiccato and martele and left hand techniques such as dual sound, chord, vibrato, embroideries and finger placement (finger positioning-duate) were used. In addition to that, in the result section of the study, different suggestions were defined to facilitate performances.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessAntonio VivaldiViyolonselSonatFormİcra TeknikleriCelloSonataFormPlaying TechniquesAntonio Vivaldi’nin (op.14) 6 viyolonsiyel sonatı’nın form ve viyolonsel icra teknikleri bakımından incelenmesiExamination of six violoncello sonata (op.14) of Antonio Vivaldi in terms of form and violoncello performance technicsMaster Thesis601984