Yavuz, MehmetŞafak, Pınar2021-11-202021-11-2020171305-77662587-2451https://dergipark.org.tr/tr/pub/trakyasobed/issue/33347/371373https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/392011https://hdl.handle.net/20.500.14551/6944Bu araştırmanın temel amacı,otizm spektrum bozukluğu (OSB) olan çocuklara ev içi becerilerinden poşet çayve kaşarlı tost hazırlama davranışlarının öğretiminde videoyla model olma ilevideo  ipucunun etkililik veverimliliğinin karşılaştırılmasıdır. Ayrıca, araştırmanın sosyal geçerliliğinibelirlemek için araştırmaya katılan deneklerin öğretmenlerinden videoyla modelolma ile video  ipucu için sosyalgeçerlilik verisi toplanmıştır. Araştırmaya 16-17 yaşlarında, OSB tanısı almışüç erkek çocuk katılmıştır. Bu araştırma özel bir rehabilitaston merkezininmutfağında gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın bulguları araştırmaya katılan üçdeneğin de video ipucuyla tüm hedef davranışları kazandığını göstermektedir.Videoyla model olma ile iki denek hedef davranışları kazanırken, bir denekhedef davranışı kazanamamıştır. Araştırma bulguları, video ipucunun videoylamodel olmayla öğretime göre daha verimli olduğunu göstermiştir. Araştırmabittikten 15, 30 ve 45 gün sonra kazanılan davranışların kalıcılığının korunduğugözlenmiştir. Araştırmaya katılan deneklerin öğretmenleri de videoyla modelolma ve video ipucuyla öğretim için olumlu görüş bildirmişlerdir.The fundamental aim of this research is to compare the efficiency andproductivity of two strategies, video prompting and video modelling on childrenwith autism spectrum disorder (ASD). The purpose of the strategy application isto instil the children behaviours on how to make tea using a tea bag and cheesetoast. To determine the social validity of the study, the instructors of thesubjects were investigated to collect socially valid data by use of videomodelling and video prompting. The subjects of the study are three male studentsin their 16s and 17s diagnosed with ASD. The study was held in the kitchen of aprivate rehabilitation center. The results of the study indicate that thesubjects (three of them) have acquired all behaviours and objectives providedthrough video prompting. In the video modelling method two of the subjects weresuccessful in acquiring the target behaviours but one was not. The findingssuggest that video prompting strategy is more effective than the videomodelling. It was observed that the acquired behaviours were present andpermanent after the research applications were over on three different checkpoints on the 15th, 30th and 45th day. The teachers of the subjects whoparticipated in the research also reported positive views on both strategies,video modelling and video prompting. trinfo:eu-repo/semantics/openAccessOtizm Spektrum BozukluğuVideoyla Model OlmaVideo İpucuAutism Spectrum DisorderVideo ModellingVideo PromptingOtizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuklara Ev İçi Becerilerin Öğretiminde Videoyla Model Olma ile Videoyla İpucu Yöntemlerinin Etkililiğinin ve Verimliliklerinin KarşılaştırılmasıComparing Effectiveness and Efficiency of Video Modeling and Video Prompting Methods in Teaching Children With Autism Spectrum DisorderArticle192341365371373