Varma, EcenurUzunoğlu Yegül, Belgin2023-04-192023-04-1920222022https://hdl.handle.net/20.500.14551/8238Araştırma, Orff-Schulwerk yaklaşımıyla düzenlenen müzik etkinliklerinin okul öncesi dönem 60-72 ay çocukların fonolojik farkındalıklarına etkisinin incelenmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Orff-Schulwerk yaklaşımıyla fonolojik farkındalıklarının desteklendiği bir etkinlik süreci oluşturulmuştur. Etkinlik süreçleri; fonolojik farkındalık becerilerini içeren sözcük farkındalığı, hece farkındalığı, uyak farkındalığı ve ses birimi farkındalığı aşamalarını kapsamaktadır. Araştırma, öntestsontest kontrol gruplu deneysel desende tasarlanmıştır. Araştırmanın evreni 20212022 öğretim yılı ikinci yarıyılında araştırmacının görev yaptığı kurum bünyesindeki anasınıflarında sabahçı olarak iki sınıfta öğrenim görmekte olan 60-72 aylık 32 çocuk oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak “Genel Bilgi Formu” ve “Erken Çocukluk Dönemi Fonolojik Duyarlılık Ölçeği” (EÇDFDÖ) kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin analizinde SPSS 26.00 programı kullanılarak “Mann-Whitney U testi, Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi, Bağımsız Örneklemler tTesti, Tekrarlanmış Ölçümler için t-Testi” testlerinden yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda deney grubunda ve kontrol grubunda yer alan çocukların, fonolojik farkındalık toplam puanları ve ölçeğin tüm alt boyutlarında anlamlı düzeyde bir farklılık bulunduğu tespit edilmiştir. Bu sonuçlar ışığında, Orff-Schulwerk yaklaşımıyla uygulanan müzik etkinliklerinin, çocukların fonolojik farkındalık becerilerini geliştirmede etkili olduğunu ortaya çıkarmıştır.The research was carried out to examine the effects of music activities organized with the Orff-Schulwerk approach on the phonological awareness of preschool children 60-72 months old. With the Orff-Schulwerk approach, an activity process was created in which phonological awareness was supported. Event processes; It covers the stages of word awareness, syllable awareness, rhyme awareness and phonemic awareness, which include phonological awareness skills. The research was designed in an experimental design with pretest-posttest control group. The universe of the research consists of 32 children aged 60-72 months who are studying in two classes as morning workers in the kindergartens of the institution where the researcher works in the second semester of the 2021-2022 academic year. “General Information Form” and “Early Childhood Phonological Sensitivity Scale” were used as data collection tools. In the analysis of the data obtained in the research, "Mann-Whitney U test, Wilcoxon Signed Rank Test, Independent Samples t-Test, tTest for Repeated Measurements" tests were used by using SPSS 26.00 program. As a result of the research, it was determined that there was a significant difference in the total phonological awareness scores of the children in the experimental group and the control group and in all sub-dimensions of the scale. In the light of these results, it has been revealed that music activities applied with the Orff-Schulwerk approach are effective in developing children's phonological awareness skills.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessFonolojik farkındalık (duyarlılık)Orff-Schulwerk yaklaşımıOkul öncesi dönemPhonological awareness (sensitivity)Orff-Schulwerk approachPreschool periodOrff Schulwerk yaklaşımının 60-72 ay çocukların fonolojik fankındalıklarına etkisinin incelenmesiAn IInvestigation of the effect of Orff Schulwerk approach on phonologial awareness of 60-72 months childrenMaster Thesis774793