Osmanoğlu, AslıhanÖzgeldi, Meriç2024-06-122024-06-1220181305-3515https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/325763https://hdl.handle.net/20.500.14551/13975Bu çalışmanın amacı sınıf öğretmeni adaylarının kesirlerde çarpma ve bölme işlemine dair kavramsalanlamalarının incelenmesidir. Araştırmada 3. sınıfta öğrenim görmekte olan ve Matematik Öğretimi Idersini alan öğretmen adaylarının kesirlerde çarpma ve bölme işlemlerine verdikleri yanıtlardan yolaçıkılarak kavramsal anlamaları incelenmiştir. Çalışma nitel bir çalışma olup, araştırmada 2015-2016 güzdönemi sonunda 142 öğretmen adayının kesirlerde biri çarpma, diğeri bölme işlemine yönelik olmak üzereiki işleme verdikleri yanıtlar incelenmiştir. Bu çalışma ile öğretmen adaylarının kesirlerde çarpma vebölme işlemlerine yaklaşımları ve bunlara dair kavramsal anlamalarının nasıl düzenlendiği anlaşılmayaçalışılmıştır. Bulguları desteklemek ve güçlendirmek amacıyla açık uçlu sorulardan oluşan bir yazılıgörüşmeprotokolü gönüllü adaylara uygulanmıştır. Analiz aşamasında içerik analizi tekniğindenyararlanılmıştır. Bulgular, sınıf öğretmeni adaylarının referans birimleri belirlemede zorlandıklarını vekavramsal anlama eksiği nedeniyle hatalar yaptıklarını, büyük çoğunluğunun işlemleri doğrumodelleyemediklerini ve adayların genellikle dörtgensel alan modelini tercih ettiklerini ortaya koymuştur.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessSınıf Öğretmeni Adaylarının Kesirlerde Çarpma ve Bölme İşlemlerine Yönelik Kavramsal Anlamalarının İncelenmesiArticle17418121829325763