Erdoğan, ElifGüvendir, Meltem Acar2024-06-122024-06-1220191302-97032149-9047https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/325339https://hdl.handle.net/20.500.14551/13925Bu çalışmanın amacı, Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı (PISA) 2015 yılı verilerine göre öğrencilerin sosyoekonomik özelliklerinin okuma becerileri ileilişkisinin incelenmesidir. Verilerin analizinde iki düzeyli hiyerarşik lineer model (HLM) kullanılmıştır. Buçalışmaya PISA 2015 yılı öğrenci ve okul anketlerindenelde edilen veriler dâhil edilmiştir. Öğrenci düzeyindeele alınan değişkenlerin hepsi; anne eğitim düzeyi,baba eğitim düzeyi ve ev olanakları okuma becerileriile ilişkili bulunmuştur. Okul düzeyinde ele alınandeğişkenlerden; nitelikli öğretmen eksikliği, yerleşimyeri, okulda düzenlenen aktivite sayısı, öğrenci- öğretmen oranı ve okul büyüklüğü okuma becerileri ileilişkili bulunurken; okul türü, eğitimsel kaynak eksikliğive aile katılımı değişkenleri ile okuma becerileri arasında herhangi bir ilişki olmadığı sonucuna ulaşılmıştır.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessUluslararası Öğrenci Değerlendirme Programında Öğrencilerin Sosyoekonomik Özellikleri ile Okuma Becerileri Arasındaki İlişkiArticle20Özel Sayı493523325339