Gültekin, YasinEsen, Selin Küçükkancabaş2024-06-122024-06-1220201309-0712https://doi.org/10.20491/isarder.2020.933https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/378144https://hdl.handle.net/20.500.14551/12765Amaç – Bu araştırmanın amacı Self servis teknolojileri kullanımını etkileyen faktörlerin incelenmesive işletmeler tarafından kaynakların verimli kullanılması için tercih edilen self servis teknolojiuygulamalarının, süpermarketlerde verimli kullanılması ve uygulanmasını sağlayacak stratejileri veanalizleri akademik olarak ortaya koymaktır.Yöntem – Araştırmanın verileri yapılandırılmış anket formu vasıtasıyla toplamda 425 tüketicidensüpermarketlerde yüz yüze toplanmıştır. Anketler self servis kasaları hayatında en az bir kezkullanmış tüketicilere uygulanmıştır. Elde edilen bu verilerin SPSS 20 ve AMOS 25 paketprogramları ile analizleri gerçekleştirilmiş ve raporlanmıştır.Bulgular – Yapısal eşitlik modeli kullanılarak yapılan hipotez testinin sonuçlarına göre ise, toplam21 hipotezin 7 tanesi desteklenmemiş, geriye kalan 14 tane hipotezde ise değişkeler arası ilişkilerinöngörüldüğü gibi anlamlı olduğu bulgulanmıştır.Tartışma – Araştırma sonuçları bazı durumsal faktörlerin tüketicilerin tutumları ve algılanandavranışsal kontrolleri üzerinde anlamlı etkilere sahip olduğunu göstermektedir. Ayrıcaaraştırmada beklenildiği gibi tutum, algılanan davranışsal kontrol ve kullanım ve kullanım vetavsiye etme davranışları arasında da olumlu ilişkiler olduğu ortaya konulmuştur.tr10.20491/isarder.2020.933info:eu-repo/semantics/openAccessPerakendecilikte Self Servis Teknoloji Kullanımını Etkileyen Faktörler ve Sonuçları: Süpermarketlerde Self Servis Kasalar Üzerine Bir ÇalışmaArticle12216221638378144