Karalar, SerolÇetin, Canan2017-04-072017-04-072015https://hdl.handle.net/20.500.14551/1960Doktora TeziBeş yıldızlı otel işletmeleri, içerisinde faaliyet gösterdikleri turizm sektörünün dinamik yapısından dolayı her geçen gün daha fazla rakip ve sorunla karşı karşıya gelmektedirler. Giderek küresel ve uluslararası hale gelen otelcilik sektöründe, otel işletmelerine rekabet gücü kazandıracak otel yöneticilerine gereksinim duyulmaktadır. Bu noktada; orta ve üst düzey yöneticilerin işlerinden duydukları tatmini artırmaya yardımcı olan ödül yönetimi uygulamaları, kendilerini örgütleri ile bir hissetmeleri anlamına gelen örgütsel özdeşleşme ve otel işletmeleri açısından büyük önem taşıyan hız, proaktiflik, uyumluluk ve esneklik kazanmalarını sağlayan işgücü atikliği kavramları ortaya çıkmaktadır. Bu doğrultuda araştırmanın amacı; ödül yönetimi, örgütsel özdeşleşme ve işgücü atikliği kavramları arasındaki ilişkiyi ortaya koymak olarak belirlenmiştir. Öncelikle ilgili literatür incelenmiş ve kavramlar teorik açıdan ele alınmıştır. Çalışmanın birinci bölümünde ödül yönetimi, ikinci bölümünde örgütsel özdeşleşme ve üçüncü bölümünde işgücü atikliği kavramları ayrıntıları ile incelenmiş ve söz konusu kavramların işgörenler ile örgütler açısından önemi irdelenmiştir. Araştırmanın amacı kapsamında geliştirilen hipotezlerin test edildiği dördüncü bölümde, İstanbul'daki beş yıldızlı otel işletmelerinde görev yapan 308 orta ve üst düzey yönetici üzerinde uygulanan anket çalışmasının sonuçlarına yer verilmiştir. Değişkenler arasındaki ilişkinin tespit edilmesi ve hipotezlerin test edilmesi için korelasyon ve basit doğrusal regresyon analizleri uygulanmıştır. Elde edilen bulgular üzerinde tablolar yardımı ile yorumlar yapılmıştır. Sonuç olarak; ödül yönetimi ile örgütsel özdeşleşme, içsel ödüller ile örgütsel özdeşleşme, içsel ödüller ile proaktiflik ve örgütsel özdeşleşme ile işgücü atikliği ve proaktiflik arasında istatistiksel açıdan anlamlı ve pozitif yönlü bir ilişkinin var olduğu belirlenmiştir. Dördüncü bölümde ayrıca; sosyo-demografik özelliklerin araştırma kapsamında ele alınan değişkenler üzerinde etkilerinin olup olmadığını ortaya koymak için Mann-Whitney U ve Kruskal-Wallis testleri uygulanmıştır. Bu testler sonucunda; dışsal ve içsel ödüller, örgütsel özdeşleşme ve uyumluluk alt boyutlarında cinsiyet, yaş, eğitim durumu, tam zamanlı iş deneyimi süresi ve kurumda çalışma yılı açısından istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık olduğu saptanmıştır.AbstractDay by day, five star hotels face more competitors and problems because of dynamical structure of tourism sector in which they operate. Hotel managers, who can provide competitive capacity to hotel enterprises, are needed in the hotel sector which is becoming more global and international. Reward management practices which help to increase the work satisfaction level of middle and top level managers, the notion of organizational identification which means feeling themselves one with their organizations and the notion of workforce agility which provide them to gain speed, proactivity, adaptability and flexibility, appear at this point. Accordingly; the purpose of this study has been determined as revealing the relationship between the notions of reward management, organizational identification and workforce agility. First of all, related literature has been investigated and the notions have been discussed from theoretical aspect. In the first part of this study reward management, in the second part organizational identification and in the third part workforce agility has been studied in details and the importance of aforementioned notions has been scrutinized in terms of employees and organizations. In the fourth part in which developed hypotheses have been tested; analysis results of the questionnaire implemented on 308 middle and top level managers who work in five star hotels in Istanbul, have been shown. Correlation analysis and simple linear regression analysis have been done in order to determine the relationship between variables and to test the hypotheses. It has been commented on the gained findings with the help of tables. In conclusion; it has been determined that there is statistically significant difference and a positive relationship between reward management and organizational identification, intrinsic rewards and organizational identification, intrinsic rewards and proactivity, organizational identification and workforce agility, organizational identification and proactivity. Furthermore, in the fourth part; Mann-Whitney U and Kruskal-Wallis tests have been implemented in order to display whether socio-demographic characteristics have effects on variables within the research, or not. As a result of these tests; it has been confirmed that there are statistically significant differences on sub-dimensions of extrinsic and intrinsic rewards, organizational identification and adaptability in terms of in terms of gender, age, education level, full-time work experience and tenure.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessİşgücü AtikliğiOtelÖdül YönetimiÖrgütsel ÖzdeşleşmeİstanbulWorkforce AgilityHotelReward ManagementOrganizational IdentificationIstanbulÖdül yönetiminin örgütsel özdeşleşme ile işgücü atikliği üzerine etkisi ve bir araştırmaThe effect of reward management on organizational identification and workforce agility and a researchDoctoral Thesis418116