Küçükkaya, BurcuSüt, Hatice Kahyaoğlu2024-06-122024-06-1220181300-08532148-5348https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/361247https://hdl.handle.net/20.500.14551/13965Amaç: Bu çalışma da hemşirelik bölümüöğrencilerinin lezbiyen, gey, biseksüel, transgenderve interseks (LGBTİ) bireylere ilişkin tutumlarınınincelenmesi amaçlanmıştır. Gereç ve Yöntem: Kesitsel ve tanımlayıcı özellikteki bu araştırma Temmuz-Ağustos 2016 tarihleri arasında Türkiye’nin farklı üniversitelerinden birüniversitenin Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelikbölümü yaz okuluna kayıt olan 545 tane öğrencisiüzerinde yürütülmüştür. Veriler araştırmacılar tarafından literatür incelenerek hazırlanan bir anket formu ile toplanmıştır.Bulgular: Çalışmaya katılan öğrencilerin yaşortalaması 21.9±2.17 olup %50.5’inin cinsiyeti kadındır. Hemşirelik öğrencilerinin LGBTİ bireylere ilişkin görüşleri incelendiğinde; özellikle erkek öğrencilerin LGBTİ’nin ne demek olduğunu daha fazla bildikleri (p=0.040), LGBTİ bireyin cinsel yönelimini/kimliğini açıkça söyleyememesininnedenini toplumsal baskı olarak düşündükleri (p=0.027), LGBTİ’nin bir hastalık olduğunu ve tedavi edilmesi gerektiğini (p=0.018), LGBTİ bireye bakım verirken rahatsız olacaklarını (p=0.014), LGBTİ bireyde cinsel yolla bulaşan enfeksiyon bulunabileceğini (p=0.047), LGBTİ bireye cinsel yönelimi/kimliği nedeniyle ayrımcılıkuygulayacaklarını kadın öğrencilere göre daha fazladüşündüğü (p=0.007) belirlenmiştir.Sonuç: Hemşirelik öğrencilerinin mezuniyet öncesidöneminde LGBTİ bireylerin sağlık hakkı,gereksinimleri ve bakımları konusunda eğitimalmaları önerilmektedir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessHemşirelik Bölümü Öğrencilerinin Lezbiyen, Gey, Biseksüel, Transgender ve İnterseks (LGBTİ) Bireylere İlişkin TutumlarıArticle276373383361247