Erdoğan, ElifÇal, Pınar2024-06-122024-06-1220182667-6788https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/298539https://hdl.handle.net/20.500.14551/14022Yabancı dil öğrenen bir kişi bildiği kelime kadar kendini ifade edebilir vene kadar çok kelime bilgisine sahip olursa o derece iyi iletişim kurabilmektedir. Buesnada yabancı dil öğretilen merkezlerde kelime öğretmek için çeşitli etkinliklereihtiyaç vardır. Bulmacalar ve hikâye oluşturmalar ise bunlardan birkaçıdır.Çalışmamız, etkinliklerle öğretilen kelimelerin öğrencilerin ne denli ilgisiniçekebildiğine ve onların bu konu hakkında neler düşündüklerini araştırmıştır.Araştırmanın evrenini Edirne ili Trakya Üniversitesi Dil Eğitimi ve ÖğretimiUygulama ve Araştırma Merkezi (TÜDEM), örneklemini ise bu kurumda Türkçeöğrenen yabancı uyruklu öğrenciler oluşturmuştur. Nitel araştırma yöntemininkullanıldığı çalışmada veriler “Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formu” iletoplanmıştır. Toplanan veriler betimsel analiz tekniği ile çözümlenmiştir. Elde edilensonuçlara göre; öğrenciler tarafından, etkinliklerle kelime öğretiminin ek bir dershaline gelmesi gerektiği, yapılan etkinliklerin kelimeyi daha kolay öğrettiği ve dersiçerisinde aktif olmanın konuşma becerilerini de olumlu yönde etkilediği görüşleritespit edilmiştir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessYabancı Dil Olarak Türkçe Öğrenen Öğrencilerin Etkinliklerle Kelime Öğretimi Hakkındaki GörüşleriArticle31Özel Sayı153164298539