Uzun, KutayKöksal, Handan2021-11-202021-11-2020202630-6301https://doi.org/10.24315/tred.562045https://dergipark.org.tr/tr/pub/tred/issue/52844/562045https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1009880https://hdl.handle.net/20.500.14551/7333Bu çalışmanın amacı, bir mühendislik fakültesininİngilizce Hazırlık sınıfına devam etmekte olan 28 öğrenci için yabancı dilde yazmaöğretiminde doğrudan veya dolaylı olarak sağlanan düzeltme geribildirimitürlerinden hangisinin daha faydalı olduğunun saptanmasıdır. Eylemaraştırması şeklinde tasarlanan çalışmanın gözlem ve yansıtma aşamaları varolan düzeltme geribildirimi uygulamasının incelenmesi şeklindegerçekleştirmiştir. Eylem aşamasında ise öğrenciler işbirlikçi bir yazmaetkinliği için altı gruba bölünmüş, bu gruplardan üçüne doğrudan, üçüne isedolaylı düzeltme geribildirimi sağlanmıştır. Değerlendirme aşaması için yarıyapılandırılmış öğretmen gözlemi, katılımcı tartışmalarının ses kaydı veyansıtma sorularına verilen yanıtlar kullanılmıştır. Bulgular, her iki düzeltmegeribildirimi türünün de katılımcılar için faydalı olduğunu göstermektedir.Ancak, dolaylı düzeltme geribildirimi uygulamasının aynı zamanda doğrudan düzeltmegeribildirimi ihtiyacı doğurduğu göz önüne alındığında, bu tür düzeltmegeribildiriminin sınıf içi kullanım için daha uygun olduğu görülmüştür. Theaim of the present study was to find out if direct or indirect writtencorrective feedback was more beneficial for a group of 28 students in theEnglish Prep Year of an engineering department at a public university inTurkey. Utilizing an action research design, the observation and reflectionphases of the study included the observation of the current written correctivefeedback applications in the group. In the action phase, the students weredivided into six groups for a collaborative writing task. Following thecompletion of the task, three groups were provided with direct writtencorrective feedback while the remaining three were given its indirectcounterpart. Evaluation data was collected through semi-structured teacherobservations, voice records of participant discussions and responses to guidedreflection questions. The findings revealed that both types of writtencorrective feedback could be beneficial for the participants, however, indirectfeedback was more suitable for classroom use since it also necessitated directfeedback for final drafts. en10.24315/tred.562045info:eu-repo/semantics/openAccessDoğrudan Düzeltme GeribildirimiDolaylı Düzeltme GeribildirimiYabancı Dilde YazmaYazılı Düzeltme GeribildirimiDirect FeedbackIndirect FeedbackL2 WritingWritten Corrective FeedbackDirect Vs Indirect Written Corrective Feedback: An Action ResearchDolaylı veya Doğrudan Düzeltme Geribildirimi: Bir Eylem AraştırmasıArticle101169182414260562045