Sağman, ArifeMaden, Sevinç Sakarya2024-06-112024-06-112024https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=KMB79M3N7zK1UR2WYeRgQriO6EEsuDKGICYyJXVHn7V4zP4637wiUB3ZPUnGd9jJhttps://hdl.handle.net/20.500.14551/11369Yüksek LisansBilindiği üzere eğitimde yaş grubu, eğitim kademesi, öğrenme alanı ve buna benzer birçok etmen öğrenme hızını ve alınan verimi etkilemektedir. Bu sebeple de kullanılan öğretim tekniği, materyal ve yaklaşımlar farklılıklar göstermektedir. Bu araştırma kapsamında gerçekleştirilen alan yazını taraması sonucunda birçok bilim insanının ülkemizde yabancı dil öğrenme probleminin çözümünde mevcut yöntemlerle çok aşama kaydedilememiş olduğu düşüncesinde olduklarının görülmesi üzerine bu konuya çoklu zekâ kuramı da göz önünde bulundurularak farklı bir yöntemle yaklaşmanın gerekli olduğu kanısına varılmış, bireylerin yabancı dil eğitimlerinde konular ne kadar somutlaştırılır ve basitçe ifade edilirse başarı da o oranda artacaktır görüşünden hareket edilmiştir. Bu tezin amacı Almancanın yetişkinlere yabancı dile olarak öğretiminde geleneksel dil öğretim metotlarının yanı sıra ve onlardan farklı olarak yaratıcı drama yöntemiyle Almancanın öğretimi konusunu ele almak ve Almanca öğretmen adaylarının yaratıcı dramanın yabancı dil becerilerini geliştirme etkisine yönelik görüşlerini incelemektir. Araştırma, Trakya Üniversitesi Almanca Öğretmenliği 2023/2024 eğitim-öğretim yılı güz döneminde 1.sınıf öğrencileri (n=37) ile sınırlıdır. Bu araştırmada öğrencilerin yaratıcı dramaya dair tutum ve görüşlerini elde etmek amacıyla 30 adet sorudan oluşan likert modelde anket hazırlanmıştır. Likert modeldeki anketin ön test-son test uygulamasından sonra yaratıcı drama yönteminin dezavantaj ve avantajlarına dair katılımcılardan nitel ve nicel veriler toplanmıştır. Ön test ve son test arasında katılımcılara dil becerilerinin geliştirilmeye çalışıldığı derslerde yaratıcı drama yöntemi uygulanmıştır. Veriler yetişkinlerin çocuklara oranla daha yavaş ve zorlu öğrendikleri göz önünde bulundurulacak olursa bu yöntemin yetişkinler için süreci daha kolaylaştırıp keyifli hale getirdiği gözlenmiştir. yaratıcı drama yönteminin dil öğretimindeki etkisini şu Çin atasözü en iyi şekilde açıklanmaktadır: "Duyarsam unuturum. Görürsem hatırlarım. Yaparsam anlarım." Tez beş bölümden oluşmaktadır. Birinci bölüm giriş bölümüdür. Bu araştırmanın amacı, önemi, sayıltıları, sınırlılıkları, tanımları ile ilgili çalışmalar gibi alt başlıklara yer verilmiştir. Tezin ikinci bölümünde alan yazın taraması sonucu elde edilen bilgiler ışığında eğitimin tanımı, eğitim türleri, kültür ve iletişim, yabancı dil eğitimi, yabancı dil öğretim yöntemleri, yaratıcı drama tanımı ve türleri başlıklar altında bir derleme yapılmıştır. Üçüncü bölümde araştırmanın yöntemi anlatılmıştır. 3. Bölümde araştırma modeli, çalışma grubu, verilerin toplanması, verilerin analizi, geçerlilik ve güvenirlik alt başlıkları yer almıştır. Dördüncü bölüm ön test-son test sonuçlarını ve önceden tasarlanmış oturum örnekleri eşliğinde gerçekleşen uygulama örnekleri ve uygulamanın sonuçlarını içermektedir. Beşinci bölüm sonuç ve öneriler bölümüdür. Tezin sonunda kaynakçası yanı sıra "Etik Kurul Kararı", "Likert Tipi Ön Test Örneği", "Likert Tipi Son Test Örneği" ve 10 adet oturum örneklerine yer verilmiştir. Anahtar Kelimeler: Almancanın yabancı dil olarak öğretimi, yetişkinlere yabancı dil eğitimi, yaratıcı drama yöntemiAs it is known, various factors such as age group, educational level, learning domain, and others significantly influence the pace of learning and the efficiency of education. Consequently, instructional techniques, materials, and approaches vary accordingly. Upon reviewing the literature within the scope of this research, it was observed that many scholars believe that the existing methods have not made significant progress in solving the issue of foreign language learning in our country. In consideration of multiple intelligences theory, it was concluded that a different approach is necessary. The research is based on the premise that if topics in foreign language education are made more concrete and expressed simply, success will increase proportionally. The aim of this thesis is to address the teaching of German as a foreign language to adults through the Creative Drama method, in addition to traditional language teaching methods, and to examine the views of German language teacher candidates on the impact of creative drama on foreign language skills development. The research is limited to 1st-year students (n=60) of the German Language Teaching Department at Trakya University during the Fall semester of the 2023/2024 academic year. A Likert scale questionnaire consisting of 30 questions was prepared for the purpose of obtaining students' attitudes and opinions about Creative Drama. Qualitative and quantitative data were collected from participants regarding the advantages and disadvantages of the Creative Drama method after the pre-test and post-test application of the Likert scale questionnaire. The Creative Drama method was applied in language skill development classes between the pre-test and post-test. Considering that adults learn more slowly and with greater difficulty compared to children, it was observed that this method makes the process easier and more enjoyable for adults. The impact of the Creative Drama method on language teaching is best explained by the Chinese proverb: "I hear, and I forget. I see, and I remember. I do, and I understand." The thesis consists of five chapters. The first chapter is the introduction, which includes subheadings such as the purpose, importance, constraints, definitions, and related studies. In the second chapter, a compilation is made under headings such as the Definition of Education, Types of Education, Culture and Communication, Foreign Language Education, Foreign Language Teaching Methods, and Definition and Types of Creative Drama based on the information obtained from the literature review. The third chapter explains the research methodology, including subheadings such as "Research Model," "Study Group," "Data Collection," "Data Analysis," and "Validity and Reliability." The fourth chapter includes pre-test and post-test results, as well as application examples and the outcomes of the application with pre-planned session examples. The fifth chapter is the Conclusion and Recommendations section. At the end of the thesis, in addition to the bibliography, there are also documents such as "Ethics Committee Decision," "Likert Type Pre-test Example," "Likert Type Post-test Example," and 10 examples of session outlines. Keywords: Teaching German as a Foreign Language, adult foreign language education, creative drama methodtrinfo:eu-repo/semantics/openAccessAlman Dili ve EdebiyatıGerman Linguistics and LiteratureYetişkinlere Almanca öğretiminde yaratıcı dramanın yöntem olarak kullanılmasıUsing creative drama as a method in teaching German to adultsMaster Thesis1214863168